• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

A Toyota hivatalosan is bemutatta a legendás Hilux pickup első teljesen elektromos hajtású változatát, amely a márka többirányú, úgynevezett multi-pathway stratégiájának újabb lépése. A japán gyártó célja, hogy a jövőben párhuzamosan kínáljon dízel, benzines, hibrid, akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogénüzemű (FCEV) modelleket, így alkalmazkodva a különböző piacok eltérő szabályozásaihoz és igényeihez.

A Toyota a Hiluxot már nem csupán munkagépnek, hanem egy sokoldalú, életstílus-modellnek szánja: a villanyhajtás csendessége és zéró károsanyag-kibocsátása kifejezetten előnyös lehet városi használat során is, miközben a platós továbbra is megőrzi terepképességét.

Az új generációs Hiluxot Thaiföldön mutatták be, ahol Hilux Travo-e néven kerül forgalomba. A Hilux BEV gyártása kezdetben évi 5000 darabra korlátozódik, ennek nagy része exportra készül. Thaiföldön a modell jelentősen drágább, mint a dízelváltozat, de az alacsony üzemeltetési és karbantartási költségek hosszú távon kiegyenlítik az árkülönbséget. A Toyota szerint a modell globális piaci szereplő lesz: a helyi gyártás idén decemberben elindul, az európai és ausztrál bevezetés pedig 2026 során várható. A gyártó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a nemzetközi piacokra szánt verziók műszaki tartalma eltérhet a most bemutatott kivitelétől, mivel minden régióban mások a szabályozási követelmények.

Elektromos hajtás, terepképesség és valós hatótáv

A Hilux BEV egy összkerékhajtású, duplakabinos platós, amely elöl 82 kW-os, hátul 129 kW-os villanymotort kapott. A két egység együtt 144 kW teljesítményt ad le, ami körülbelül 193 lóerőnek felel meg. A nyomaték eloszlása intelligensen szabályozható, így az autó terepen és országúton is stabil marad.

A hajtáslánc energiaellátását egy 59,2 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor biztosítja. A Toyota a helyi NEDC-ciklus szerint 315 kilométeres hatótávot ígér, de a szigorúbb WLTP-mérés alapján Európában reálisan 240 kilométer körüli értékre lehet számítani. A töltés is a modern kor igényeit tükrözi: a Hilux BEV támogatja a 11 kW-os váltóáramú (AC) és a 125 kW-os egyenáramú (DC) gyorstöltést, amely 20 és 80 százalék között akár 30 perc alatt eléri a kívánt szintet.

A pickup 5,32 méter hosszú, 3,09 méteres tengelytávval, 715 kilogrammos teherbírással és 1,6 tonnás vontatási kapacitással rendelkezik. Az autót terepen is bátran lehet használni: 70 centiméteres gázlómélység, 50 centiméteres kerékartikuláció, valamint alváz alatti Diamond Guard védelem gondoskodik a strapabírásról.

A kabin: munkahelyből high-tech vezetőfülke

A Hilux BEV belső tere látványosan modernizált, miközben megőrizte a modell hagyományos, robusztus jellegét. A műszerfal teljesen digitális, a vezető előtt 12,3 colos kijelző helyezkedik el, amely testre szabható műszeregységet és valós idejű energiagazdálkodási információkat jelenít meg.

A középkonzolban szintén egy 12,3 colos infotainment érintőképernyő kapott helyet, amely kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel, illetve frissíthető online (OTA – Over The Air). A rendszer hangvezérlést, többkamerás parkolást és Bluetooth-kapcsolaton keresztüli flottamenedzsment-funkciókat is kínál.

A kabin kialakítása a Toyota eddigi Hilux-generációinál kényelmesebb: az ülések oldaltartása javult, az anyaghasználat prémiumabb, és az egész belső tér hangszigetelést és rezgéscsillapítást kapott az elektromos hajtás csendes karakteréhez igazítva. A duplakabinos elrendezés tágas hátsó sort kínál, a hátul utazók külön légbeömlőket és USB-C csatlakozókat kaptak. Az utastérben hat USB-port, indukciós telefontöltő, kétzónás digitális klíma és prémium hangrendszer is elérhető.

A Hilux-család minden hajtással támad

A Toyota nem áll meg az elektromos verziónál. Az új generáció a 48 voltos lágyhibrid dízel, a 2,8 literes turbódízel, a 2,7 literes benzines és a jövőben hidrogénüzemű (FCEV) változatokat is tartalmazza. A hidrogénes modell 2028 körül érkezhet Európába és Óceániába, ami tovább erősíti a Hilux szerepét a Toyota emissziómentes jövőképében.

Új riválisok a láthatáron

Az elektromos pickupok piaca egyre élénkebb: a Ford Ranger Lightning, a RAM Rampage és a kínai BYD Shark EV mind a Hilux BEV riválisának tekinthetők. A RAM a Brazíliában gyártott Rampage modellel készül belépni az európai piacra, amely 272 lóerős turbómotorjával, sportos kivitelével és prémium belső terével akár közvetlen kihívást is jelenthet a Hiluxnak.

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.