A Toyota hivatalosan is bemutatta a legendás Hilux pickup első teljesen elektromos hajtású változatát, amely a márka többirányú, úgynevezett multi-pathway stratégiájának újabb lépése. A japán gyártó célja, hogy a jövőben párhuzamosan kínáljon dízel, benzines, hibrid, akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogénüzemű (FCEV) modelleket, így alkalmazkodva a különböző piacok eltérő szabályozásaihoz és igényeihez.

A Toyota a Hiluxot már nem csupán munkagépnek, hanem egy sokoldalú, életstílus-modellnek szánja: a villanyhajtás csendessége és zéró károsanyag-kibocsátása kifejezetten előnyös lehet városi használat során is, miközben a platós továbbra is megőrzi terepképességét.

Az új generációs Hiluxot Thaiföldön mutatták be, ahol Hilux Travo-e néven kerül forgalomba. A Hilux BEV gyártása kezdetben évi 5000 darabra korlátozódik, ennek nagy része exportra készül. Thaiföldön a modell jelentősen drágább, mint a dízelváltozat, de az alacsony üzemeltetési és karbantartási költségek hosszú távon kiegyenlítik az árkülönbséget. A Toyota szerint a modell globális piaci szereplő lesz: a helyi gyártás idén decemberben elindul, az európai és ausztrál bevezetés pedig 2026 során várható. A gyártó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a nemzetközi piacokra szánt verziók műszaki tartalma eltérhet a most bemutatott kivitelétől, mivel minden régióban mások a szabályozási követelmények.


Elektromos hajtás, terepképesség és valós hatótáv
A Hilux BEV egy összkerékhajtású, duplakabinos platós, amely elöl 82 kW-os, hátul 129 kW-os villanymotort kapott. A két egység együtt 144 kW teljesítményt ad le, ami körülbelül 193 lóerőnek felel meg. A nyomaték eloszlása intelligensen szabályozható, így az autó terepen és országúton is stabil marad.
A hajtáslánc energiaellátását egy 59,2 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor biztosítja. A Toyota a helyi NEDC-ciklus szerint 315 kilométeres hatótávot ígér, de a szigorúbb WLTP-mérés alapján Európában reálisan 240 kilométer körüli értékre lehet számítani. A töltés is a modern kor igényeit tükrözi: a Hilux BEV támogatja a 11 kW-os váltóáramú (AC) és a 125 kW-os egyenáramú (DC) gyorstöltést, amely 20 és 80 százalék között akár 30 perc alatt eléri a kívánt szintet.
A pickup 5,32 méter hosszú, 3,09 méteres tengelytávval, 715 kilogrammos teherbírással és 1,6 tonnás vontatási kapacitással rendelkezik. Az autót terepen is bátran lehet használni: 70 centiméteres gázlómélység, 50 centiméteres kerékartikuláció, valamint alváz alatti Diamond Guard védelem gondoskodik a strapabírásról.

A kabin: munkahelyből high-tech vezetőfülke
A Hilux BEV belső tere látványosan modernizált, miközben megőrizte a modell hagyományos, robusztus jellegét. A műszerfal teljesen digitális, a vezető előtt 12,3 colos kijelző helyezkedik el, amely testre szabható műszeregységet és valós idejű energiagazdálkodási információkat jelenít meg.

A középkonzolban szintén egy 12,3 colos infotainment érintőképernyő kapott helyet, amely kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel, illetve frissíthető online (OTA – Over The Air). A rendszer hangvezérlést, többkamerás parkolást és Bluetooth-kapcsolaton keresztüli flottamenedzsment-funkciókat is kínál.

A kabin kialakítása a Toyota eddigi Hilux-generációinál kényelmesebb: az ülések oldaltartása javult, az anyaghasználat prémiumabb, és az egész belső tér hangszigetelést és rezgéscsillapítást kapott az elektromos hajtás csendes karakteréhez igazítva. A duplakabinos elrendezés tágas hátsó sort kínál, a hátul utazók külön légbeömlőket és USB-C csatlakozókat kaptak. Az utastérben hat USB-port, indukciós telefontöltő, kétzónás digitális klíma és prémium hangrendszer is elérhető.
A Hilux-család minden hajtással támad
A Toyota nem áll meg az elektromos verziónál. Az új generáció a 48 voltos lágyhibrid dízel, a 2,8 literes turbódízel, a 2,7 literes benzines és a jövőben hidrogénüzemű (FCEV) változatokat is tartalmazza. A hidrogénes modell 2028 körül érkezhet Európába és Óceániába, ami tovább erősíti a Hilux szerepét a Toyota emissziómentes jövőképében.
Új riválisok a láthatáron
Az elektromos pickupok piaca egyre élénkebb: a Ford Ranger Lightning, a RAM Rampage és a kínai BYD Shark EV mind a Hilux BEV riválisának tekinthetők. A RAM a Brazíliában gyártott Rampage modellel készül belépni az európai piacra, amely 272 lóerős turbómotorjával, sportos kivitelével és prémium belső terével akár közvetlen kihívást is jelenthet a Hiluxnak.


