A Maserati jó pár évig nem merészkedett a Ferrari vadászterületeire, dacára a márka középmotoros sportkocsik építésében szerzett tapasztalatainak.
Ugyanakkor nyilván nem dobták sutba teljesen a hagyományaikat és a sportos vonalat, ne feledkezzünk meg a 2004-es MC12-ről, amelyet versenypályára építettek a Ferrari Enzo alapjain, no meg a 2014-ben bemutatatott Maserati Alfieri koncepcióról. Most a koncepció után Maserati MC20 néven megérkezett a márka új generációs szuperautója.
A neve alapján az MC12 utódjának szánják, neve a motorsportos küldetésére (Maserati Corse) no meg a születési évére utal. Az új korszak mellé pedig új logo is jár:
Az MC20 azonban a nevén és az alapokon túl nem nagyon hasonlít a korábbi utcai versenygépre, sőt más, jelenleg forgalmazott Maseratikra sem; bár a gyártó jól ismert dizájnelemei helyet kaptak rajta. A kétüléses kupé kecses formát kapott, a versenyzéshez szükséges aerodinamikai elemek, szélesítések és légterelők nélkül. Ugyanakkor a Lamborghinikre jellemző felfelé nyíló ajtók vitathatatlanul látványosak. 2021-ben egy Spider, két év múlva pedig egy villamosított változat is érkezik hozzá, ez utóbbiról már tudni lehet, hogy 380 km-es hatótávja lesz.
Vadonatúj fejlesztésű 3.0 V6-os Nettuno turbómotor hajtja, mely 630 lóerőt generál 730 Nm-es nyomatékkal.
Az MC20 súlya alig 1500 kilogramm, 0-ról 100 km/h-ra 2,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 323 km/h.
A Maserati MC20 ára az Egyesült Államokban 210 000 dollárról, vagyis kb. 63,5 millió forintról indul.