• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Cielo olaszul azt tesz: menny. Hogy mivel szolgált rá a Maserati MC20 Cielo a nevére? Biztosan közrejátszott, hogy a nem vászon-, hanem nyitható üvegtetőt kapott, amely ráadásul elektrokromatikus, azaz gombnyomásra elsötétíthető.

Kép: Maserati

70 éves hagyománya van annak, hogy a legexkluzívabb Maseratikból spyder változat is készül.  Így maga a tény, hogy két évvel a kupé után megérkezett a Maserati MC20 nyitható tetős változata, nem meglepő. Az kétüléses kabrió nyitható üvegteteje viszont igazán különleges: a modell ugyanis a legmodernebb elektrokróm tetőablakkal van felszerelve, amely egyetlen gombnyomásra a polimer-diszperzált folyadékkristályos technológia jóvoltából azonnal átlátszóvá alakul, és szintén gombnyomásra meg is szűni a fényáteresztés – a tesztek alapján teljesen megbízhatóan működik ez a funkció, -30 és +85°C között.

Kép: Maserati

Ráadásul a több mint fél négyzetméteren elektromosan nyitható üvegtető mindössze 12 másodperc alatt nyílik, így a nyitási-zárási sebesség és a hőszigetelés tekintetében is első a kategóriájában.

Egy másik abszolút újdonság az Aquamarina szín debütálása. A háromrétegű, szürkéskék fényezés szintén a Cielo név égisze alatt került fejlesztésre, az égbolttal való egybeolvadást jelképezve.

Az aprólékos, precíz és pontos tervezés lehetővé tette, hogy a spyder csak 65 kg-mal nyomjon többet, mint a kupé, köszönhetően javarészt a szénszálas vázszerkezetnek, amely nem igényelt extrém merevítést. Mivel a 20 colos keréktárcsák rendelhetők karbonkivitelben is, így további 30 kilogrammos tömegcsökkentés is lehetséges.

Kép: Maserati

Kép: Maserati

Az utastérben is történtek változások. A szénszálas konstrukció itt is visszaköszön: többek között a kormánykerék karbon betétekkel is kérhető. Az ülések közötti konzolon lévő üzemmód kapcsoló érintésérzékeny felülettel bír, a pilóta innen szabályozhatja a vezetési beállítások mellett a futómű keménységét is.

Kép: Maserati

Kép: Maserati

Természetes, hogy a Cielo a kupé 630 lóerőt és 730 Nm-es csúcsnyomatékot felvonultató V6-os motorját kapta. A tömegkülönbségnek köszönhetően a 0-100-as sprint egy tizeddel, 3 másodpercesre nőtt, a végsebesség pedig kb. 5 km/h-val csökkent, de így is 320 km/h felett lesz.

Meg kell említenünk a kifinomult aerodinamikát is, ami nem csak a szélzajtól mentes utastér miatt fontos, hanem a középmotor megfelelő hűtése érdekében is: ez utóbbira a motorházfedélen kialakított légcserélő nyílások mellett a kerékdobokra metszett rések szolgálnak. A modellt egyébként 360°-os szélcsatornában történő tesztelésnek vetették alá, mind csukott, mind pedig nyitott tetővel.

Kép: Maserati

Kép: Maserati

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.