A Jeep hivatalosan is bemutatta a Compass új generációját, amely nem csupán látványosan megújult külsőt, hanem technológiai áttörést is hozott: a modell történetében először tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz. A Stellantis-csoporthoz tartozó márka új SUV-ja már nem Amerikában, hanem Olaszországban készül, és az STLA Medium platformra épül, amelyet többek között a Peugeot 3008 és 5008, az Opel Grandland, valamint a Citroën C5 Aircross is használ.
Az új Compass 4,55 méteres hosszúságával a középkategóriás SUV-ok világába tartozik, formavilága pedig határozottan szögletesebb, karakteresebb lett elődjénél. Az utastérben modern, digitális műszerfal fogadja a vezetőt: a középkonzolon egy 16 colos infotainment kijelző uralja a látóteret, a műszeregység pedig szintén teljesen digitális. A tervezők a praktikumról sem feledkeztek meg, hiszen a belső tárolórekeszek összesen 34 liternyi helyet kínálnak, a csomagtér pedig immár 550 literesre bővült.
A hajtásláncok terén a Compass minden eddiginél szélesebb kínálattal jelentkezik. A belépőszintet egy 48 voltos lágyhibrid rendszer képviseli 145 lóerős teljesítménnyel, míg a plug-in hibrid változat 195 lóerős teljesítményt kínál. A valódi újdonságot azonban a teljesen elektromos kivitel jelenti, amely már alapverziójában is 213 lóerőt mozgósít, és egy 74 kWh-s akkumulátorcsomagnak köszönhetően akár 500 kilométeres hatótávra képes.
A kínálat csúcsán egy összkerékhajtású, 375 lóerős modell áll, amelybe a Jeep saját fejlesztésű hátsó villanymotorja került. Ez az egység önmagában 67 lóerőt és 232 Nm nyomatékot biztosít, hozzájárulva a kiemelkedő terep- és menetteljesítményekhez. A gyártó ígérete szerint az elektromos Compass akár 650 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ami a szegmensben figyelemre méltó érték. A töltés sem jelent kihívást: váltóáramról maximum 22 kW-tal, míg egyenáramú gyorstöltővel akár 160 kW-tal is tölthető, utóbbi esetben 20-ról 80 százalékra fél óra alatt is feltölthető az akkumulátor.
Az új Compass fejlett vezetéstámogató rendszerekkel és akár 20 colos kerekekkel is elérhető lesz, első példányait pedig a tervek szerint az év utolsó negyedében vehetik át a vásárlók. A pontos árakat egyelőre nem közölte a gyártó, de az biztos, hogy a Compass ezzel a modellfrissítéssel nemcsak formailag, hanem műszakilag is felzárkózik a modern, elektromos SUV-mezőny élvonalához.