A Foxconn már nemcsak iPhone-okat fog gyártani, hanem elektromos autókat is. Erős várakozás övezi a terveiket, sokan Tesla riválisként tekintenek a Model B-re.
A Foxconn egy tajvani technológiai és gyártóóriás, a neve sokaknak ismerősen csenghet, hiszen nem csak az Apple készülékeit gyártják, hanem ők látják el a világot a Playstation-nel, sőt náluk készülnek a Microsoft megbízásából az Xboxok is. Tavaly ilyenkor bemutatták első elektromos járművüket, a Foxtron Model C -t, most pedig a Hon Hai Tech Day keretében leleplezték a MODEL B crossovert és a MODEL V elnevezésű elektromos pickupot, valamint bejelentették a tavalyi Model C koncepció 2023-as szériaváltozatát is.
A Model B a Pininfarina által tervezett kompakt crossover, bár inkább egy kompakt ferdehátúnak tűnik. A Tesla Model Y riválisának szánt új elektromos autó vonalait vizsgálva meg kell állapítani, hogy gyanúsan hasonlít a Volkswagen ID.3-ra és testvérére, a Cupra Bornra. A méretei is a VW ID.3 -hoz hasonlóak: 4,3 m hosszú, 1,865 m széles és 1,53 m magas, 2,8 méteres tengelytávval.
A Pininfarina stílusa lényegre törő és praktikus: elmossa a határokat crossover és ferdehátú kompakt között, megtartva a két hagyományos karosszériatípus előnyeit. Tartogat újdonságokat is, ide tartozik a teljes szélességű első lámpasáv és a szokatlan megjelenésű fényszórók, vagy a csúcstechnológiás hátsó lámpák, amelyek olyan grafikákat is kivetíthetnek, mint az akkumulátor töltöttségi állapota, illetve kommunikálhatnak a többi közlekedővel.
Belül a hatalmas, 15,6 hüvelykes, szabadon álló kijelző uralja a teret, két további képernyővel és egy kisebb, digitális műszercsoporttal kiegészülve. A koncepció a Foxconn frissíthető infotainment szoftverével érkezik. A kormányon egy sor integrált gomb található, ami megmagyarázza a középkonzolon található fizikai kezelőszervek hiányát. Az üléseket, a kartámaszt és az ajtókat fehér perforált bőrrel borították, ami erőteljes kontrasztban áll a fekete műanyaggal.
A Model B a Modell C alapjaira épült, bár rövidebb, és egyetlen villanymotorja van, amely 230 LE (169 kW / 233 LE) teljesít. A Foxconn azt állítja, hogy hatótávolsága 450 km, de az akkumulátor kapacitásáról említés sem történt.
A Foxtron Model B sorozatgyártása a tervek szerint 2023-ban kezdődik meg Kínában, egy évvel később pedig várhatóan az Egyesült Államokban is elindul majd a gyártás.
Foxtron Model V: Kompakt pickup elektromos hajtáslánccal
A Model V-t házon belül tervezték, duplakabinos karosszériával, L-alakú LED grafikával, süllyesztett ajtókilincsekkel, több, a karosszériába integrált vezetéstámogató érzékelővel és megfelelő hasmagassággal. A pontos méreteit még nem árulták el, de nagyjából akkora lehet, mint a Ford Ranger. Bolondság is lenne kisebbet gyártani amerikai piacra…
Az ötüléses utastér fehér kárpitozást kapott és fejlett vezetéstámogató rendszert, digitális műszerfalat négy képernyővel, melyek közül kettő a visszapillantótükröket leváltó kamerák képét mutatja.
A Foxconn elektromos pickupjának teherbírása 1 tonna és akár 3 tonnát is vontathat. A cég nem nyilatkozott az elektromos motorok teljesítményéről, sőt az akkumulátorról sincs pontos infónk. A hatótávot 420 km-re ígérik, és állítólag az akkumulátor 30 perc alatt 20-80 százalékra tölthető.