A legtöbb tanulmányautó sorsa ugyanaz: néhány fotó, egy kiállítási körút, aztán megy a süllyesztőbe. De nem ez történt a Lexus LBX Morizo RR esetében. A formabontó városi sportcrossovernek volt egy különlegessége: magát Tojoda Akiót, a Toyota-csoport elnökét ihlette meg annyira, hogy személyesen állította össze saját elképzelései szerint. És ha már így alakult, a sorozatgyártás sem maradhatott el.
Tojoda Akió Forrás: Lexus
Egy koncepció, ami nem akart a rajzasztalon maradni
A 2024-es Tokiói Autószalonon bemutatott LBX Morizo RR eredetileg csak látványos koncepció volt, harsány színekkel és versenypályára hangolt technikával. Az alapmodell, az LBX, már önmagában is szokatlan húzás volt a Lexustól a prémium B-szegmensben, de hogy ezt még egy 305 lóerős, rallygyanús motorral és rikító színvilággal turbózzák fel – kevesen hitték volna, hogy ezt tényleg piacra dobják.

A sárga részletek visszatértek – ez már az „Original Edition”
Tojoda azonban nem híres arról, hogy félmunkát végezne. A sportmodell valóban megjelent a japán piacon, de az ikonikus sárga színek – amelyek a vezető személyes ízlését tükrözték – akkor még hiányoztak. Ez a hiány most pótlásra került: megérkezett a Lexus LBX Morizo RR Original Edition, amely visszahozza a koncepcióautó karakterét – immár közútra élesítve.
A különkiadásnál újra láthatók a sárga féknyergek, biztonsági övek és fényszórókat összekötő díszív, valamint az utastér ikonikus okker árnyalata. Az első utas előtti panelen egy exkluzív plakett jelzi: nem egy szokványos autóban ülünk.



Menetteljesítmény, amely nemcsak városi környezetben érvényesül
A technikai alapok maradtak: az 1.6 literes turbós benzinmotor (G16E-GTS) 305 lóerős teljesítményt produkál, és kétféle váltó közül lehet választani: hatfokozatú kézi iMT vagy nyolcfokozatú automata. A teljesen összkerékhajtású crossover 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autó 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett futóművet és 20 mm-rel szélesebb nyomtávot kapott, ami komoly stabilitást jelent egy ilyen méretű modellnél. Az aerodinamikai elemek, a futómű hangolása, a fékrendszer és a kipufogó is egyedi fejlesztés eredménye.

Sorsolással juthatsz hozzá – ha egyáltalán
A különkiadásból csupán 30 példány készül, és ezeket is sorsolás útján osztják ki a japán piacon augusztus végén. Ez már a második kör – júliusban ugyanis 70 darabot már kisorsoltak a hazai kereskedések között, így a rajongók utolsó esélye ez a mostani lehetőség.
Morizo, a név mögötti ember
A „Morizo” név nem új a Toyotánál – ez Akio Tojoda versenyzői álneve, amit akkor használ, amikor nem a tárgyalóban, hanem a volán mögött élvezi az autózás örömeit. Az LBX Morizo RR Original Edition pedig nem más, mint ennek az élménynek a négy keréken guruló formája.
Ha eddig azt hitted, hogy a városi crossoverek unalmasak…
…akkor itt az ideje újragondolni. A Lexus LBX Morizo RR Original Edition nem csak stílusos és erős – személyes, ritka, és minden ízében szenvedélyes. Még ha csak Japánban is, de valaki már most tudja: ő nemcsak egy autót nyert – hanem egy darabot Tojoda Akio garázsából.


