• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

A legtöbb tanulmányautó sorsa ugyanaz: néhány fotó, egy kiállítási körút, aztán megy a süllyesztőbe. De nem ez történt a Lexus LBX Morizo RR esetében. A formabontó városi sportcrossovernek volt egy különlegessége: magát Tojoda Akiót, a Toyota-csoport elnökét ihlette meg annyira, hogy személyesen állította össze saját elképzelései szerint. És ha már így alakult, a sorozatgyártás sem maradhatott el.

Tojoda Akió Forrás: Lexus

Egy koncepció, ami nem akart a rajzasztalon maradni

A 2024-es Tokiói Autószalonon bemutatott LBX Morizo RR eredetileg csak látványos koncepció volt, harsány színekkel és versenypályára hangolt technikával. Az alapmodell, az LBX, már önmagában is szokatlan húzás volt a Lexustól a prémium B-szegmensben, de hogy ezt még egy 305 lóerős, rallygyanús motorral és rikító színvilággal turbózzák fel – kevesen hitték volna, hogy ezt tényleg piacra dobják.

A sárga részletek visszatértek – ez már az „Original Edition”

Tojoda azonban nem híres arról, hogy félmunkát végezne. A sportmodell valóban megjelent a japán piacon, de az ikonikus sárga színek – amelyek a vezető személyes ízlését tükrözték – akkor még hiányoztak. Ez a hiány most pótlásra került: megérkezett a Lexus LBX Morizo RR Original Edition, amely visszahozza a koncepcióautó karakterét – immár közútra élesítve.

A különkiadásnál újra láthatók a sárga féknyergek, biztonsági övek és fényszórókat összekötő díszív, valamint az utastér ikonikus okker árnyalata. Az első utas előtti panelen egy exkluzív plakett jelzi: nem egy szokványos autóban ülünk.

Menetteljesítmény, amely nemcsak városi környezetben érvényesül

A technikai alapok maradtak: az 1.6 literes turbós benzinmotor (G16E-GTS) 305 lóerős teljesítményt produkál, és kétféle váltó közül lehet választani: hatfokozatú kézi iMT vagy nyolcfokozatú automata. A teljesen összkerékhajtású crossover 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Az autó 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett futóművet és 20 mm-rel szélesebb nyomtávot kapott, ami komoly stabilitást jelent egy ilyen méretű modellnél. Az aerodinamikai elemek, a futómű hangolása, a fékrendszer és a kipufogó is egyedi fejlesztés eredménye.

Sorsolással juthatsz hozzá – ha egyáltalán

A különkiadásból csupán 30 példány készül, és ezeket is sorsolás útján osztják ki a japán piacon augusztus végén. Ez már a második kör – júliusban ugyanis 70 darabot már kisorsoltak a hazai kereskedések között, így a rajongók utolsó esélye ez a mostani lehetőség.

Morizo, a név mögötti ember

A „Morizo” név nem új a Toyotánál – ez Akio Tojoda versenyzői álneve, amit akkor használ, amikor nem a tárgyalóban, hanem a volán mögött élvezi az autózás örömeit. Az LBX Morizo RR Original Edition pedig nem más, mint ennek az élménynek a négy keréken guruló formája.

Ha eddig azt hitted, hogy a városi crossoverek unalmasak…

…akkor itt az ideje újragondolni. A Lexus LBX Morizo RR Original Edition nem csak stílusos és erős – személyes, ritka, és minden ízében szenvedélyes. Még ha csak Japánban is, de valaki már most tudja: ő nemcsak egy autót nyert – hanem egy darabot Tojoda Akio garázsából.

 

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.