Az olaszok végre lerántották a leplet az új Maserati GranTurismo családról, köztük a Folgoréról, vagyis a brand történelmének első 100%-ban elektromos hajtáslánccal szerelt modelljéről.
A GranTurismo Folgore a Formula E-ből származó legkorszerűbb műszaki megoldásokkal lett kifejlesztve, rendszere egy 800 voltos technológián alapul. Kiváló teljesítményét három darab, egyenként 300 kW csúcsteljesítményre képes villanymotor teszi lehetővé. A 445 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátor maximum 270 kW-tal tölthető, vagyis ideális esetben 5 perc töltéssel akár 100 kilométeres hatótávot is nyerhetünk.
Az akkumulátor speciális kialakításának és innovatív elrendezésének köszönhetően ez a legalacsonyabb fekvésű elektromos jármű a piacon, a magassága mindössze 1 353 mm. A tömege 2260 kilogramm, az összkerék-hajtású zöld rendszámos 761 lóerős, 1350 Nm-es produkcióra képes és 2,7 másodperc alatt ér 0-ról 100-ra, a végsebessége 320 km/h.
Belül egy 12,2 hüvelykes digitális műszerfalat, egy 12,3 hüvelykes központi infotainment képernyőt és egy 8,8 hüvelykes komfort kijelzőt találunk. Van benne aktív sávtartó asszisztens, 3D-s útnézet és egy 360 fokos kamera is, amire ilyen alacsony autóban minden parkolásnál erősen szükség van.
A GranTurismo ezenkívül kétféle benzines változatban is készül. A hátsókerék-hajtású Modena mozgatásáról egy 3 literes biturbó V6-os egység gondoskodik, 496 lóerős teljesítménnyel, 600 Nm-es nyomatékkal és hengerlekapcsolás funkcióval. A nyolcfokozatú automata váltós Modena 0-ról 3,9 másodperc alatt ér 100-ra és maximum 302 km/h-val képes hasítani.
A szintén csak hátsó meghajtású, 1795 kilogrammos Trofeóban lévő V6-os erőforrás 558 lóerőre, illetve 650 Nm-re képes, 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 320 km/h.
Az új Maseratik forgalmazása a jövő év második negyedévében kezdődik, az árak egyelőre ismeretlenek.