Még mindig nagyon pörög a használtautópiac… Jó és nevetségesen rossz hirdetésekkel egyaránt találkozni a használtautós platformokon. Ha szeretnéd az autódat gyorsan és jó áron értékesíteni, nincs más dolgod, mint megfogadni a következő 5 tanácsot!
1. Ne csapd össze!
Szánj rá időt, hogy autód a legjobb arcát mutassa! Egy csilivili autó sokkal vonzóbb, mint egy esőverte poros járgány. A hirdetés megírása sem 2 perc, szellemülj át és bújj egy marketinges bőrébe, emeld ki a hirdetésben az autó valamennyi, a vásárlók számára is lényeges jó tulajdonságát. Ugyanakkor figyelj arra, hogy ne írj kisregényt, tömören, frappánsan írd le a fontos tudnivalókat. Segítségül hívhatod a netet, keress olyan hirdetéseket, amelyek szerinted hatásosak és próbáld hasonló stílusban megfogalmazni a sajátodat is.
2. Dobd ki a múlt heti chips maradványait!
Az első benyomást mindig a fotó adja, így a hirdetésed sikerének min. 70%-a a jó fotó. Ha lehet, napsütésben fotózz, kerüld a szürkületi és esős időben készült képeket. Az alapos külső- belső takarítás után pakolj ki mindent, ami nem tartozéka az autónak, legyen az gyerekülés vagy az aktuális bevásárlás. Figyelj a fotók élességére és felbontására is! Fotózd körbe a kocsit, a belső teret részleteiben is. Javasoljuk, hogy a kisebb- nagyobb sérüléseket is örökítsd meg a kilométerórával egyetemben. Az sem mindegy, milyen háttér előtt fotózol: sokan a helyszínsemlegesség miatt bevásárlóközpontok parkolóját részesítik előnyben, sokan épp ellenkezőleg, az impozáns, magas árfekvésű családiházas környezetre esküsznek. Válaszd azt, ami neked szimpatikus, csak arra ügyelj, hogy roskatag viskók vagy szemétkupacok ne szerepeljenek a képen.
3. Ne add ki magad nemdohányzó nőnek
Tíz használtautóból kilencnek nemdohányzó hölgy a tulaja… Nem praktikus valótlant állítani a hirdetésben, hiszen hamar kiderül az igazság. A hiba nélküli autók jobb áron, könnyebben eladhatók. Mérlegeld, hogy érdemes-e javíttatnod a kocsid hibáit, mielőtt árulni kezded, gondold végig, el tudod-e annyival magasabb áron adni az autót, amennyit ráköltesz. Ha úgy döntesz, hogy javítás nélkül adod tovább, akkor valld be az igazat – a legtöbb vevő megnézeti szakemberrel a kocsit mielőtt megveszi és nem csak ciki, hogy hamisan nyilatkoztál, de a bizalomvesztés miatt a vevőd alighanem tovább is áll.
4. Készíts elő mindent!
Így is-úgy is elő kell kerítened az eladáshoz az autó papírjait, hiszen, ha később nem, akkor eladáskor át kell adnod a szervízkönyvet – ha megvan. Márpedig azt mindenki tudja, hogy sokkal hitelesebb és könnyebben eladható egy kocsi, ha van vezetett szervízkönyve, vagy ha a javítások számláját megőrizted. A legjobb, ha már a hirdetés megírásakor előkeresed és feltöltöd az autó dokumentumait is.
5. Mennie kell a cicamintás plüssnek
Arról már írtunk, hogy mit árul el az autód rólad – sokan, sokféle dísszel, totemtárggyal szabják személyre autójukat. Lehet, hogy hozzád tökéletesen illik a rózsaszín plüsskárpit, de nem biztos, hogy a potenciális vevőid is buknak rá. Érdemes leszedned a virágmintás matricákat az autóról és ugyanígy van ez a visszapillantón lógó nyúlfarokkal vagy plüssdobókockával is. Menj biztosra, ne szűkítsd le a vásárlói kört a lelki társaidra!