Jó hír az elektromos autókkal közlekedőknek: hamarosan 60 darab 150 kW teljesítményű DC oszlop áll majd az autósok rendelkezésére.
A nemzetközi E.ON csoport ultratöltő telepítési programjának keretében Európa 9 országában több mint ezer, 150 kilowattos (kW) ultragyors töltőpont telepítését tervezi. A fejlesztési program legelső állomásaként átadtak két töltőberendezést az egyik székesfehérvári Aldi áruház parkolójában. Az E.ON az ALDI-val együttműködve 2025 elejéig további 14 magyarországi helyszínen fog – a székesfehérvárihoz hasonlóan – 2-2 darab, ultragyors, 300 kW-os töltőt telepíteni. A töltők a 300 kilowattos teljesítményt megosztva, kétszer 150 kilowattot tudnak biztosítani, így összesen 30 helyen 60 töltőpont áll majd az autósok rendelkezésére.
A 300 kW teljesítményű egyenáramú töltőberendezések akár hatszor gyorsabb töltést tudnak biztosítani a jelenleg elterjedt 50 kilowattos villámtöltőkhöz képest. Ez azt jelenti, hogy az arra alkalmas járművek akkumulátora -megfelelő körülmények esetén- akár egy negyedórás bevásárlás alatt is feltölthető.
Sajnos nemcsak jó hírekkel szolgált az E.ON a töltőkkel kapcsolatban: június 29-től megemelte az árait, és megszűnt az éjszakai, kedvezményes AC töltési tarifa a 20:00 és 06:00 között indított töltésekre.
Budapest közigazgatási határán belül az új díjak:
- AC: 199 Ft/kWh + 8 Ft/perc a 240. megkezdett percet követően
- DC: 199 Ft/kWh + 18 Ft/perc a 60. megkezdett percet követően
Budapest közigazgatási határán kívüli új díjak:
AC és DC töltőkön egységesen 199 Ft/kWh, percdíj nélkül
Otthoni töltés:
Ha a nagyon praktikus és költséghatékony otthoni töltés mellett teszed le a voksodat, akkor – céges autó esetében – fontos a töltéshez használt árammennyiség az elszámolása a cég és a munkavállaló között. A legjobb módszer erre a Skyguard eCar Manager.
Használatának előnyei:
Az elektromos autóba vételezett áram kerül mérésre
A gépjármű rendszere által jelzett töltöttségi érték kerül rögzítésre, figyelembe véve az akkumulátor aktuális maximális kapacitását. Ehhez nem kell külön mérőóra, vagyis nem kell elveszned a bürokratikus útvesztőben, költséget és időt, utánajárást takaríthatsz meg.
Nincs szükség további beruházásra
A vállalat számára az elektromos autók otthon töltése kapcsán nem jelentkeznek beruházási költségek, mivel töltőberendezés telepítése nélkül válik mérhetővé a felhasznált árammennyiség.
Könnyen elszámolható
Az otthoni töltések költsége béren kívüli juttatásként megtéríthető a munkavállalók részére, amely a vállalat számára is gazdaságos és legálisan elszámolható módot jelent.
Bírsággarancia
A zöldrendszámos autók egyre több helyen kénytelenek parkolási díjat fizetni, ezzel párhuzamban már a parkolási bírságokkal is kalkulálni kell. Mindegy, hogy a bírságokat a dolgozó vagy a munkáltató fizeti, ugyanolyan bosszúsággal jár. Ez is elkerülhető az eCar Manager használatával, hiszen a szolgáltatás kiegészítéseként a közterületi parkolás vagy akár az illetéktelen gyorsforgalmi úthálózat használata esetén a jogosultság automatikusan megvásárlásra kerül –bírsággaranciával.
Havi riport
Az eCar Manager rendszámra lebontva készít riportokat, ezekben az is látható, ha több sofőr töltötte otthonában a gépjárművet. Külön hasznos ez a szolgáltatás abban az esetben, ha több dolgozó használja ugyanazt a járművet, hiszen nyomon követhetővé válik az is, hogy hol töltötték az autót.