A Chery-konszern a legismertebb kínai autómárkák közé tartozik, mára az egyik legnagyobb kínai autóexportőrré vált. Most elérkezett az idő, hogy belépjenek az európai piacra.
Európában nem a Chery márkát vezetik be, hanem az egyik új modellsorozatuk nevéből, az Omodá-ból válik márkanév. Az Omoda nem az olcsó, hanem a divatos autókat kereső, fiatalos európai célcsoportot célozza.
A hazai kínálat első fecskéje az Omoda 5 nevű crossover lesz. Lássuk be, ebben a kategóriában igen sok modell és gyártó versenyez a vásárlók figyelméért – az Omoda 5 hatalmas, organikus formájú hűtőmaszkjával igyekszik kitűnni a riválisai közül.
A 4,4 méter hosszú újdonság a kínai autóknál megszokott 1,6 literes, turbófeltöltős benzinmotorral készül, amely 197 LE-s teljesítményre képes, és 290 Nm nyomatékot biztosít, 7,8 másodperc alatt teljesíti a 0-100 sprintet. A műszerfalra két 10,25 colos képernyő került.
A gyártó joggal büszke arra, hogy az Omoda 5 elnyerte az ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén. Felszereltségében számos vezetéstámogató funkciót is felvonultat, többek között adaptív tempomat, ütközésmegelőző fékrendszer, sávtartó rendszer is található benne.