• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Ez a fura küllemű valami egy autó. Mégpedig nem is akármilyen!

©Solar Team Eindhoven

Kezdjük a csapattal! A Solar Team Eindhoven (STE) neve már ismert a napelemes versenyautók világában. Az STE mögött az Eindhoveni Műszaki Egyetem hallgatói és oktatói állnak. (Szerintünk elég menő a campuson ilyen projectekben részt venni, a magyarok is jeleskednek ebben, 2018-ban például a kecskeméti Neumann János Egyetem csapata 3. lett a European Solar Challenge-en.)

Na de vissza az STE-hez és az autóhoz! Nem egy új koncepcióról van szó, hiszen évek óta dolgoznak az alapmodellen és már többször frissítették. A szóban forgó töltőfunkciós autó a tavaly bemutatott Stella Era típus továbbfejlesztése.

A Stella Era megmérettet a világ legnagyobb napelemes kihívásán, a Bridgestone World Solar Challenge-en. Ezen a versenyen nemcsak a sebesség kap hangsúly, hanem a hatékonyság is, és maga a verseny is izgalmas, hiszen a csapatok Ausztráliát átszelve 3000 km-t tesznek meg napenergiát hasznosító járműveikkel.  Az STE zsinórban négyszer végzett az első helyen a Stella Era kategóriájában.

A csapat az eltelt egy évben keményen dolgozott a projecten és igen komoly eredményeket értek el a fejlesztés terén. A múlt héten bemutatták a Stella Era új változatát – a bemutatón egy sátor, kempingcuccok, no és egy kávégép is szerepet kapott, azt szemléltetve, hogy milyen hasznos lehet az autó például táborozáshoz, hiszen a 230 V-os konnektornak hála a kocsi számos eszközt tud ellátni árammal. Sőt, a járgány akkumulátorként működve képes más eszközöket is tölteni – írja az Innovation Origins.  

©Solar Team Eindhoven

Hollandiában – Ausztráliával ellentétben- nem mindig süt a nap, ezért találták ki azt, hogy a Stella Era autonóm módon, sofőr nélkül üldözőbe vegye a napfényt. Nyolc radar található az autón, így érzékeli a körülötte lévő tárgyakat, és 360 fokos képet alkot a környezetéről, holt tér nélkül. Vagyis képes felmérni, hogy melyik parkolóhelyen érheti a legtöbb napfény, majd mesterséges intelligenciája, radarjai és szenzorjai segítségével önállóan a megfelelő helyre navigálni. Ez a képesség igen fontos számára, hiszen ahhoz, hogy más elektromos autókat is tölthessen, elegendő energiára van szüksége.

Jól hangzik, ugye? Nem kell még elkezdened spórolni erre az autóra, hiszen a rendszert egyelőre kizárólag az egyetem parkolójában tesztelték.

2020-10-01
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok