• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Ez a fura küllemű valami egy autó. Mégpedig nem is akármilyen!

©Solar Team Eindhoven

Kezdjük a csapattal! A Solar Team Eindhoven (STE) neve már ismert a napelemes versenyautók világában. Az STE mögött az Eindhoveni Műszaki Egyetem hallgatói és oktatói állnak. (Szerintünk elég menő a campuson ilyen projectekben részt venni, a magyarok is jeleskednek ebben, 2018-ban például a kecskeméti Neumann János Egyetem csapata 3. lett a European Solar Challenge-en.)

Na de vissza az STE-hez és az autóhoz! Nem egy új koncepcióról van szó, hiszen évek óta dolgoznak az alapmodellen és már többször frissítették. A szóban forgó töltőfunkciós autó a tavaly bemutatott Stella Era típus továbbfejlesztése.

A Stella Era megmérettet a világ legnagyobb napelemes kihívásán, a Bridgestone World Solar Challenge-en. Ezen a versenyen nemcsak a sebesség kap hangsúly, hanem a hatékonyság is, és maga a verseny is izgalmas, hiszen a csapatok Ausztráliát átszelve 3000 km-t tesznek meg napenergiát hasznosító járműveikkel.  Az STE zsinórban négyszer végzett az első helyen a Stella Era kategóriájában.

A csapat az eltelt egy évben keményen dolgozott a projecten és igen komoly eredményeket értek el a fejlesztés terén. A múlt héten bemutatták a Stella Era új változatát – a bemutatón egy sátor, kempingcuccok, no és egy kávégép is szerepet kapott, azt szemléltetve, hogy milyen hasznos lehet az autó például táborozáshoz, hiszen a 230 V-os konnektornak hála a kocsi számos eszközt tud ellátni árammal. Sőt, a járgány akkumulátorként működve képes más eszközöket is tölteni – írja az Innovation Origins.  

©Solar Team Eindhoven

Hollandiában – Ausztráliával ellentétben- nem mindig süt a nap, ezért találták ki azt, hogy a Stella Era autonóm módon, sofőr nélkül üldözőbe vegye a napfényt. Nyolc radar található az autón, így érzékeli a körülötte lévő tárgyakat, és 360 fokos képet alkot a környezetéről, holt tér nélkül. Vagyis képes felmérni, hogy melyik parkolóhelyen érheti a legtöbb napfény, majd mesterséges intelligenciája, radarjai és szenzorjai segítségével önállóan a megfelelő helyre navigálni. Ez a képesség igen fontos számára, hiszen ahhoz, hogy más elektromos autókat is tölthessen, elegendő energiára van szüksége.

Jól hangzik, ugye? Nem kell még elkezdened spórolni erre az autóra, hiszen a rendszert egyelőre kizárólag az egyetem parkolójában tesztelték.

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.