Mercedes-Benz hivatalosan is bemutatta a GLA-osztályának a tisztán elektromos változatát, az EQA-t.

© Mercedes
Ahogy arra számítottunk, a Mercedes-Benz EQA nem egy tisztán elektromos autóknak szánt dedikált platformra épült, hanem a belsőégésű GLA szabadidő-autó 100 százalékban elektromos változata. A GLA és az EQA tengelytávja és szélessége teljesen megegyezik egymással, és a 4,47 méteres EQA csak 6 centiméterrel hosszabb, mint a GLA. Ugyanakkor az akkumulátornak helyigénye miatt a csomagtartó kapacitása 435-ről 340 literre csökkent.

© Mercedes
A külső design nem rejt túl sok újdonságot, az eddig ismert GLA formavilág köszön vissza. Vélhetően a vásárlók körében a megszokott SUV forma könnyebben emészthető, mint a sokak által kevésre értékelt futurisztikus elektromos formavilág.
Épp ezért a belsőn sem változtatott sokat a Mercedes, bár más lett a digitális kijelző dizájnja, illetve a hangulatvilágítás is kapott új árnyalatokat, alapjaiban egyezik a belsőégésű motorral szerelt Mercedes belsővel.

© Mercedes
A 4,46 méter hosszú típusból elsőként az EQA 250 válik elérhetővé. Ebben egy 190 lóerős elektromos erőforrás hajtja meg az első tengelyt, a 426 kilométerre elegendő energiát pedig a 66,5 kWh-s akkumulátor csomag biztosítja. A 11 kW-os AC fedélzeti töltővel a töltési idő nagyjából 6 óra, 100 kW teljesítményre képes nyilvános DC töltőn a 10-80% töltés mindössze fél órát igényel. Az AC-, illetve DC fronton rendre maximum 11, illetve 100 kW teljesítménnyel tölthető akkumulátorra 8 év, illetve 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó.
Természetesen később sokkal több alternatívát kínálnak majd, hiszen a Mercedes mérnökei többféle erőforrás és hajtáslánc bevezetésén dolgoznak, melyek között lesznek összkerék meghajtású variációk is.

© Mercedes
A Mercedes EQA 250 tavasszal gördül be az európai kereskedésekbe, Magyarországon az alap modell ára kicsivel több mint 19 millió forinttól indul.