Írtunk már arról, hogy vajon jobban vezetnek-e a férfiak a nőknél. Most új adatokkal és KSH statisztikákkal felszerelkezve újra elővesszük ezt a témát.
A KSH 2014-es baleseti statisztikája alapján 14 750 közúti szerencsétlenségnek 73%-át okozták férfiak, és csak 27%-át nők. Bár a sebességkorlátozást sokan felesleges tehernek tartják és inkább jótanácsként, mint betartandó szabályként kezelik, érdemes tudni, hogy a személyi sérüléssel járó balesetek oka leggyakrabban a gyorshajtás. A figyelmetlenségek, mint az elsőbbségadás elmulasztása, a követési távolság figyelmen kívül hagyása és a felelőtlen előzések is elől járnak a balesetet előidéző okok listáján.
A figyelmetlenség és a túlzott óvatosság jellemző ugyan a hölgyekre (bár nem szívesen általánosítunk, hiszen nagyon sok az ellenpélda), de mindenképpen el kell ismerni, hogy sokkal kevésbé agresszív a vezetési stílusuk és jobban betartják a KRESZ szabályait. Nem vállalnak fölösleges kockázatot és nem vagánykodnak, rivalizálnak, „oktatnak” az utakon.
Lerágott csont, de ebben a témában kihagyhatatlan, hogy a női- és férfiagy különbségeinek hála a férfiak jobbak a téri tájékozódásban, a nagy téri mozgásokban. Figyelem tekintetében azonban a hölgyek az erősebbek, mert ők egyszerre több dologra is képesek koncentrálni. A különbségek erősen kihatnak a vezetési stílusra is, hiszen a női agy fő szervező elve az empátia, a férfi agyé pedig a rendszeralkotás.
Lássuk, milyen általános vélekedések vannak a női sofőrökkel kapcsolatban, s melyek közülük tévhitek!
A nők nem törődnek az autójukkal
Tévhit! Mindkét nem képviselői között vannak olyanok, akiket nem érdekel a kocsijuk állapota, csak az a fontos számukra, hogy közlekedni tudjanak vele; nem izgatják őket afféle problémák, mint a rendszeres szervíz. Ugyanakkor akárcsak a férfiak, a nők nagy többsége is ügyel az autója műszaki állapotára.
A hölgyeknek nem megy a párhuzamos parkolás
A többség esetében ez valóban igaz, igyekeznek kerülni ezt a szituációt, ha pedig rákényszerülnek, akkor előremenetben próbálják megoldani a helyzetet tolatás helyett. Ugyanakkor a gyakorlat igen nagy úr, ha valaki rendszeresen kényszerül tolatni, illetve párhuzamosan parkolni, hamar megtanulja jól és rutinosan kezelni ezeket a helyzeteket.
Az apróbb szerelési munkák
Izzócsere? Olajszint mérés? Szélvédőmosófolyadék utántöltés? A közhiedelemmel ellentétben ezekkel a hölgyek nagy része boldogul – ha akar.