Ahogyan ígértük, mutatjuk, mit lehet tudni a régóta várt Ford Bronco terepjáróról.
Amikor újra életet lehelnek egy ikonba, az mindig veszélyes vállalkozás, hiszen fennáll a veszély, hogy vagy beleragadnak a nosztalgia ködébe, vagy teljesen elrugaszkodnak az eredetitől. A Ford nekifutott a feladatnak és 1996-ban leköszönő modell után most előálltak a Bronco frissített változatával.
Rögtön három verzió is készült belőle: egy kétajtós, egy négyajtós, no meg Sport változat. Kétféle összkerékhajtással (elektronikus vagy automatikusan átváltó, mechanikus felezővel), merev hátsó tengellyel, független első kerékfelfüggesztéssel, akár két zárható differenciálművel gördülnek majd be a piacra.
A Jeep Wrangler riválisának szánt modellek szögletes formatervvel, lekerekített élekkel, szinte függőleges üvegfelületekkel, kerek fényszórókkal és a csupasz vázig visszabontható karosszériával (leemelhető ajtók és tetők) rendelkeznek.
A terepképességek vitathatatlanok: a Bronco alvázas változatai 89 centis gumiabroncsokat kapnak, mely nagyban hozzájárul a 29,4 centis hasmagassághoz és a kedvező terepszögekhez: elöl 43,2, hátul 37,2 fokosak, és a rövid változat esetében pedig 29 fokos rámpaszög adódik.
Az alapváltozatba a Mustang 2,3 literes turbós négyhengeres motorja kerül (270 lóerő, 420 Nm csúcsnyomaték) a feláras motor pedig szintén turbós benzines 2,7 literes V6-os, 310 lóerővel és 542 Nm-el. A váltó hétfokozatú kézi vagy tízfokozatú automata lehet – az előbbi csak a négyhengeres motorhoz lesz elérhető – és felezőből is kétféle lesz.
A belső térben 12 colos központi érintőképernyő és a modern multimédiás rendszer található. Az utasteret a praktikum uralja, opcióként mosható gumírozott padlót is lehet kérni beépített lefolyókkal és a penésznek is ellenálló tengerészeti minőségű vinyl üléshuzattal. A navigáció lényeges elem egy ilyen járgányban, ezért nem csoda, hogy a Bronco különleges navi rendszert kap, az ismert offroad helyszínek ezreinek térképével ellátva.
Lássuk a Bronco Sport változatát!
A Bronco Sport önhordó karosszériát kapott, így tulajdonképpen inkább egy crossover. A modell a Ford Escape/Kuga alapjaira épül, kisebb kerekekkel, kisebb motorokkal, kényelmesebb futóművel és alacsonyabb áron érkezik mint a Bronco. Az alapmodell motorja csak háromhengeres, de így sem rossz: az 1,5 literes motor 184 lóerővel és 257 Nm csúcsnyomatékkal bír; de ha ezt kevésnek érzed, lesz egy 2 literes, 248 lóerős motor is, 372 Nm maximális nyomatékkal.
Elsőként a Bronco Sport lesz elérhető, az idei év végétől Amerikában 28 ezer dollár körüli alapáron. A Bronco gyártása 2021 elején indul, az alapára 30 ezer dollár lesz majd. Egyikről sem tudni, mikor érkezik Európába, de vélhetően világkarrierre szánják, így aligha állnak meg az amerikai piacnál.