• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Ahogyan azt ígértük a PORSCHE 911 múltját bemutató cikkünkben, megmutatjuk, milyen újdonságokkal bír az ikonikus sportautó nyolcadik generációja.

Porsche 911 érdekességek

 

Bemutatkozott a Porsche a 911-es legújabb, 992-es kódjelű generációja (abból is a Carrera 4 és Carrera 4S változat) a Los Angeles-i Autószalonon. No lássuk, milyen újdonságokkal bír a csodajárgány:

1.A forma

Senki sem számított arra, hogy teljesen új designt kap az autó – miért is kapna? Hiszen nem véletlenül rajong legendás formájáért a világ. Persze azért van változás bőven: az új karosszéria szélesebb és nagyobb kerekeket visel, elöl 20, hátul 21 hüvelykes az alapméret. A letisztult vonalvezetéshez az alaphelyzetben rejtett, elektromosan kipattanó kilincsek is hozzájárulnak. Újak a fényszórók, a legkorszerűbb LED Matrix rendszerrel bírnak és a jellegzetes négypontos nappali világítást is tudják.

2. Ezentúl nincs kétféle karosszéria

Eddig az erősebb változatok (GTS, GT2, GT3, Turbo) szélesebb hátsóval készültek – ennek nemcsak design okai voltak, hanem nyilvánvalóan jót tett a szélesebb nyomtáv a stabilitásnak is. Ennek a korszaknak azonban most vége, most az eleve szélesebb karosszéria miatt egységes lesz a farméret. Az első nyomtáv 45 mm-rel nagyobb a korábbinál és a tengelytáv is hosszabb, a szélesebb far ugyanakkor kihangsúlyozza a karosszéria karcsú középső szekcióját.

új Porsche 911 különlegességek

3. Fénycsík

A faron a mindegyik modellen jóval szélesebb, variálható lapátszögű hátsó szárny és a lámpákat összekötő fénycsík dominál. Korábban csak a négykerekesek büszkélkedhettek ezzel, az új 992-es nemzedéknél azonban már minden változaton ott lesz a csík. A farkialakítást emellett az eddiginél jóval szélesebb, változó helyzetű hátsó légterelő is dominálja.

új porsche 911 jellemzők

4. Nagyobb tömeg

Bár a karosszéria hossza maradt 4,5 méter, de mivel az első és a hátsó részeket leszámítva immár a teljes karosszéria alumíniumból készült, ezért a 911-es tömege megnőtt fél mázsával. A Carrera S így már 1515 kilót nyom, a 4S ennél is 50 kilóval nehezebb – ugyanakkor ez együtt jár a gazdagabb felszereltséggel és a javuló biztonsággal.

5. A belső értékek

Sok minden változott az utastérben. A fő műszereket mélyre ültették, elrendezésük a 70-es évek 911-es modelljeire hajaz. Középen a fordulatszámmérő van, annak két oldalára keret nélküli, szabadon álló digitális kijelzők kerültek. A szélesvásznú középső képernyő 27,6 centiméteres és a műszerfal panelje alá illesztették be.

új porsche 911

6. Wet

Világújdonság az esőüzemmód. Az alapfelszereltségként járó funkció észleli az útburkolaton lévő nedvességet és áthangolja annak megfelelően vezérlő- és futóműrendszereit, miközben a vezetőt is figyelmezteti. Szintén alapfelszerelés az automatikus vészfékrendszer, extraként pedig többek között éjjellátó és stop-and-go funkcióval kiegészített adaptív tempomat is elérhető.

7. Pápá PDK

Elbúcsúzhatunk a sokak által a világ legjobban programozott dupla kuplungos szerkezetének tartott hétfokozatú automata váltótól.  Alapáron jár az új nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó, a várhatóan hétfokozatú kéziváltó pedig csak a későbbiekben válik majd elérhetővé.

új porsche 911

8. Lesz hibrid is

Erre még kicsit várni kell, várhatóan 2022 körül vezetik be a zöld rendszámos verziót. A paraméterek tekintetében még csak találgatunk, állítólag a váltóba integrált 95 lóerős villanymotor segít majd be a hajtásba, a 10,8 kWh-s akku révén pedig rövid távokat tisztán elektromos üzemmódban is meg tud majd tenni.

9. Hátsókerék-kormányzás

Már az előző széria egyes tagjaiban (Turbo és GT-modellek) is benne volt az összkerék meghajtás, de 992-es generációnál már az alap Carrera modellekhez is rendelhető lesz.

10. A turbómotor

Átdolgozták a 992-es sorozat számára a hathengeres boxer turbómotorokat is. A módosított befecskendezés, valamint az áthelyezett turbófeltöltők és töltőlevegő-hűtőrendszer révén nőtt a hatékonyság. A 3 literes egység a Carrera S modellekben 450 lóerőt teljesít, ami 30 lóerővel haladja meg az eddigi szintet. A Carrera S és Carrera 4S modell is 4 másodpercen belüli nulla-százas sprintet produkál: a hátsókerekes Coupé 3,7, a négykerék-hajtású Carrera 4S 3,6 másodperc alatt zavarja le a mutatványt, négytized másodpercet verve az elődjeikre. Ezek az értékek tovább csökkenthetők az opcionális Sport Chrono csomaggal (-0,2 mp). A csúcssebességek 308, illetve 306 km/óra.

2019-01-04
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok