Már évek óta terjed az a teória, hogy az autószalonok korának leáldozott. A COVID miatt 2018 óta szüneteltek az ilyen seregszemlék, a Genfi Autószalon idén és jövőre is elmarad, de most, négy év után először megnyitotta kapuit a Párizsi Autószalon. Mutatjuk a legfontosabb információkat!
Visszavonhatatlanul átalakult a világ, így a Párizsi Autószalon mára már korántsem világraszóló esemény. Az internet térnyerése miatt ezek az össznépi seregszemlék elvesztették jelentőségüket, és úgy tűnik, nem lehet visszaállítani az egykori szerepüket. Ez már egy másik mozi: az idei, rövidebb Párizsi Autószalon szereplőiben is átalakult és a történet is más: szinte csak a villanyautózásról szól.
A kiállítók listája igazán beszédes:
A német gyártók gyakorlatilag figyelmen kívül hagyták a kiállítást. A Mercedes jelen van ugyan, de nincs saját standjuk, sőt az elektromos Mercedes EQE SUV premierje sem az Autószalonon volt, hanem a párizsi Rodin Múzeumban.
Ugyanakkor – egyébként logikus módon, hiszen egyre nagyobb a térnyerésük – nagy számban képviseltetik magukat a kínai gyártók, akik egyébként nem mindenki részéről részesültek meleg fogadtatásban. Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter arról beszélt az Autószalonon, hogy az Európai Uniónak jobban kellene védenie az autóiparát Kína és az Egyesült Államok protekcionista stratégiáival szemben, az európai országoknak össze kell fogniuk az érdekeik jobb érvényesítéséhez. (Forrás: MTI)
Természetesen megmutatják magukat a hazai pályán a francia gyártók, különösen a részben a francia kormány tulajdonában lévő Renault. Saját standdal vannak jelen a kiállításon a Renault csoport márkái (Renault, Dacia, Alpine) és a Stellantis csoport, amely 14 márkát tud magáénak – Párizsban a Peugeot és Citroen vonallal vannak jelen, de elhozták az első elektromos Jeepet is, az Avengert.
A Peugeot 900 m2-es standján helyet kap az e-208, továbbfejlesztett elektromos hajtáslánccal; az új 100%-ban elektromos e-Streetzone robogó; és egy átlátszó gömbben a PEUGEOT 408.
A Renault több újdonságot is bemutat, náluk is az elektromos autók kapják a főszerepet.
A Renault 4 alig több mint négyméteres hosszúságával a városi kisautók kategóriájába tartozik:
És feltámasztják a kilencvenes évek elejéig gyártott Renault 5-öst is, ami majdnem olyan pici lesz, mint az eredeti R5:
A Renault-csoport tagja, a Dacia kiállítja a Manifesto-t, vagyis az „ötletek laboratóriumát”, cserélhető akkumulátorral, és sok más eredeti ötlettel.
Vessünk egy pillantást az ázsiai kiállítókra és modelljeikre is: a BYD, a Wey, a Seres, az Ora neve talán még nem cseng számunkra ismerősen, de ez valószínűleg pár éven belül változni fog.
A GWM Wey Coffee 01 modellje:
A NamX HUV hidrogéncellás autó üzemanyagcellás rendszere a fő hidrogén-tartályán kívül további hat cserélhető hidrogénpalackban tárol üzemanyagot.