Nagyon sokáig kellett várni, hogy a Dacia is bemutasson egy villanyautót. A Dacia Spring nem a Tesla vásárlókat célozza meg…
A Dacia Spring hivatalos listaára 6,5 millió forint. Ebből levonva a 2,5 millió forintos állami támogatást (azoknál, akik korábban sikerrel pályáztak) 4 millió forintért vihető majd haza a Magyarországon jelenleg elérhető legolcsóbb elektromos autó. A gyártó első körben 100 példányt tett rendelhetővé Magyarországon, ezeket 100 ezer forint előleggel, kötöttség nélkül lehetett megrendelni. A kedvező árnak hála sokan lecsaptak a lehetőségre – annak dacára, hogy rendelés pillanatában még alig valamit lehetett tudni a Springről-, így hamar elfogyott a készlet. A leendő Spring tulajdonosok jövőre vehetik át az autóikat és a végleges ár- és felszereltségi lista is csak 2021-ben érkezik majd.
A Spring négyüléses városi kisautó, amelyet egy 33 kW (44 lóerő) teljesítményű elektromotor hajt, a végsebessége 125 km/h. 26,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora egy háztartási fali csatlakozóról fél óra alatt 9 km-re elegendő energiát tud vételezni, és nagyjából egy óra alatt nyeri vissza a teljes hatótávra elegendő erejét egy 30 kW-os egyenáramú töltőről töltve.
A Spring tulajdonképpen a Kínában már egy éve kapható Renault City K-ZE európai piacra szánt változata, villanymotoruk is egyezik, bár a végsebességét felemelték 105-ről 125 km/h-ra. Ugyanakkor Eco üzemmódban használva a végsebessége 100 km/h-ra csökken, ilyenkor viszont 10%-kal nő a hatótávolsága. A hivatalos WLTP-menetciklus szerint vegyes használat során 225 kilométert, városban pedig 295 kilométert bír megtenni egyszeri töltéssel.
A belső kialakítás 4 felnőtt számára viszonylag tágas és kategóriájában a legnagyobb, 300 literes csomagtérrel bír.