Lássuk be, hogy a Morgan-re gondolva nem egy terepkaland jut az eszünkbe, végül is a Morgan-ok klasszikus stílusú brit sportautókként élnek a fejünkben.
A terepjárásra alkalmas Morgan Plus Four CX-T ötlete a cég egyik új tulajdonosától származik. Bár a Morgan korábban nem épített szabadidőjárművet, mégsem áll messze a márkától a túraversenyzés, hiszen autóik 1911-ben sikeresen vettek részt különböző futamokon.
A tervezési és kivitelezési feladatokba bevonták a Rally Raid UK szakértőit, akik elég jó referenciákkal rendelkeznek, hiszen eddig 14 Dakar-győztes autót építettek. Az új generációs országútra tervezett Morgan Plus Four korszerű, CX önhordó vázszerkezetén nem sokat kellett változtatni, lényegében a rugóstagokat, a kerekeket és néhány futóműelemet kellett cserélni, így 12 cm-ről 23-ra növelték a hasmagasságot. Alulról az autó érzékeny részeit egy ötrészes pajzs is védi. Az utasteret nem vászontető, hanem műanyagból készített keménytető borítja ami teljes, kívül futó bukócső-rendszert is kapott.
A karosszériát alaposan átalakították, a hátsó részét kivágták, azért hogy a két pótkerék mellett elférjen a két vízálló bőrönd is. A gyártó ajánlására – ha a helyzet úgy kívánja – pótkerék helyén könnyedén vihetünk magunkkal szörfdeszkát vagy akár kerékpárt is. Személyes kedvencünk a CX-T oldalára szíjazott szerszámtáska.
A műszerfalra egy kiemelhető tartó került, amin térképet, navit lehet rögzíteni. Tartozék az állítható térképolvasó lámpa, a hőszigetelt hűtőtáska és a kibővített elsősegélykészlet is.
A Plus Four CX-T a Morgan szoftverét használó elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet kapott háromféle állítható üzemmóddal. Közúti módban alapértelmezésben működik a hátsó differenciálmű, terepfokozatban 45 százalékos zárásra van lehetőség, és extrémterep üzemmódban 100%-os állandó zárással bír.
Az 1,3 tonnás Plus Four, vagyis az országúti változat elég gyors, öt másodpercen belül gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége, ennél a terepre tervezett Plus Four CX-T sem lesz sokkal lassabb.
A különleges off-road sportkocsiból összesen nyolc példányt készítenek, melyek ára 200 000 font (nagyjából 90 millió forint).