Ahogy mindennel, az autóvásárlással kapcsolatban is élnek bennünk tévhitek, sztereotípiák. Azt gondolnánk, a nők inkább külcsín, belső design, míg a férfiak praktikum, teljesítmény alapján döntenek. Valóban így van ez?
Az új kutatások azt vizsgálják, milyen szempontokat mérlegelnek új autó vásárlásakor a nők és a férfiak.
Megállapították, hogy a férfiaknál a szépség, a megjelenés és a teljesítmény dominál a választás során. A hölgyek pragmatikusabb megközelítést alkalmaznak és a praktikumra törekednek.
A kutatási eredmények szétfeszítik a régi mítoszokat, miszerint a nők a „szép” autókat preferálják, mivel mint kiderült, sokkal inkább a racionális tényezőkre koncentrálnak. Megbukik tehát a korábbi feltételezés, pedig autógyárak erre alapozva külön szériákat, különleges kiviteleket gyártanak a nők számára (bár ezek sokszor csak némi pasztellszínű festékkel és néhány fényes design elemmel egészülnek ki, hogy csajossá váljanak).
Valójában a férfiaknál 20 %-kal valószínűbb, hogy szín alapján választanak autót, mint a nők. Nagyobb ugyanakkor a márkahűségük, 40 %-uk elkötelezett valamelyik autómárka iránt. Egyértelműen befolyásolja őket a kinézet és a presztízs az autók választása során.
A nők a költségeket sokkal inkább szem előtt tartják, 25% -ot nyom a latban a döntés során az üzemanyag-fogyasztás, 20% -ot a fenntartási költségek. Előre vizsgálják azt is, hogyan alakulnak a biztosítási költségek az autóra, sőt, hogy milyen messzire kell utazniuk ahhoz, hogy elérjék a márkakereskedést.
Ma már az autóipar komoly befolyásoló tényezői a nők, hiszen sokkal több autót vásárolnak, mint korábban. Ráadásul a nőknek több autóvásárlásban van benne a keze, mint elsőre gondolnánk. Kutatások szerint míg a férfiak csaknem felénél a partnerének bevallottan hatása van az autóvásárlásra, addig ez a nőknél csak 39 %.
Annak ellenére, hogy a nők észszerűbb és praktikusabb autóvásárlók, a nők kevésbé hajlandóak arra, hogy messzire utazzanak egy jobb üzletért, és a férfiak 20%-kal magasabb arányban alkudoznak a jobb üzlet reményében.