A Porsche bemutatta a közelmúltban generációváltáson átesett 911-es sportkocsi hetedik generációját, a teljesen új 911 GT3-at. A gyár motorsport részlegével szoros együttműködésben fejlesztették ki, így meglehetősen sportosra sikeredett…
A hátsókerék-hajtású újdonság mozgatásáról a 911 GT3 R és 911 GT3 Cup modellekből átemelt négyliteres, 510 lóerős, hathengeres motor gondoskodik. A 9000-es maximális fordulatszámú erőforrás 510 lóerős teljesítményt, illetve 470 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. Nem kell hát attól tartani, hogy a GT3 turbófeltöltéses unalomba fulladna…
A motorhoz ráadásul nem csak dupla kuplungos, hétfokozatú PDK automatát kínálnak (amely 3,4 másodperces 0–100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 318 km/h), hanem hatsebességes kézi váltóval is rendelhető lesz, ez lomhább gyorsulás mellett 320 km/h-s csúcssebesség elérését biztosítja.
A kézi váltós újdonság pehelysúlyú, a tömege mindössze 1418 kg és a PDK-s verzió tömege is csak 1435 kilogramm.
A Porsche 911 GT3 elődjeihez képest szélesebb gumikat és nagyobb teljesítményű fékrendszert kapott. A Nürburgring Nordschleife 20,8 km-es változatán futva 17 másodpercet tudott faragni az előző generációs GT3-as idejéből.
A Porsche 911 GT3-at minden exkluzivitása ellenére utcai használatra szánják, májusban gördül majd be a kereskedésekbe, alapára 167 518 euró (60,1 millió forint).