A kínai autómárkák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az európai piacból, és most újabb szereplő jelent meg a magyar autószalonok láthatárán. A Chery Tiggo 7, egy középkategóriás SUV, amely a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és a Volkswagen Tiguan vetélytársa lehet, hamarosan Magyarországon is bemutatkozik.
Mit kell tudni a Chery Tiggo 7-ről?
A Tiggo 7 többféle motorváltozattal lesz elérhető, beleértve az 1,5 literes turbós benzinmotort elsőkerék-meghajtással és duplakuplungos automata váltóval, valamint az 1,6 literes turbós verziót összkerékhajtással. Az autó nemcsak teljesítményben, hanem felszereltségben is igyekszik felvenni a versenyt a kategória nagyjaival. A 24,6 hüvelykes kettős kijelző, a prémium Sony hangrendszer, a 360 fokos kamerarendszer és az adaptív klíma csak néhány azok közül az extrák közül, amelyekkel a kínai gyártó csábítani kívánja a vásárlókat.
A biztonság terén sem kell kompromisszumot kötni: az ötcsillagos NCAP törésteszt eredményei garantálják, hogy a Chery SUV-ja nemcsak látványos, hanem megfelelő védelmet is nyújt utasainak. A plug-in hibrid változat pedig még izgalmasabbnak ígérkezik, hiszen 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, miközben egyetlen feltöltéssel 1000 km feletti hatótávot kínál.
Kínai gyártás, de európai jelenlét
A Chery nemcsak Kínában készíti autóit: a márka a spanyol Ebro nevű vállalattal közösen gyártja modelljeit Barcelonában, egy korábbi Nissan-gyár területén. Az ott készült autók között szerepel a Tiggo 7 európai változata is, amely Ebro S700 néven fut, és Spanyolországban már kevesebb mint 28 ezer eurós (kb. 11 millió forintos) áron elérhető. Az üzem jelenlegi termelése évente 20-30 ezer autó, de a tervek szerint 2029-re akár 150 ezer jármű is legördülhet a gyártósorról.
Milyen esélyekkel indul a magyar piacon?
A Chery már jelen van Magyarországon az Omoda és Jaecoo almárkáival, és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy van kereslet a kínai modellek iránt. Az Omoda 5 például három hónap alatt 200 példányban talált gazdára itthon, és hamarosan érkezhet a Jaecoo 7 is. A Tiggo 7 debütálása várhatóan tovább erősíti a kínai gyártó pozícióját a magyar SUV-piacon, új alternatívát kínálva azok számára, akik modern technológiát és megfizethető árakat keresnek.
Mi várható?
Bár a hazai árakról és a forgalmazás pontos részleteiről egyelőre nincs hivatalos információ, annyi biztos, hogy a Chery komolyan veszi az európai terjeszkedést. Az új SUV érkezése pedig még nagyobb nyomást helyezhet a japán és német gyártókra, akiknek egyre nehezebb lesz versenyezni az ár-érték arányban kiemelkedő kínai modellekkel.