Hosszú idő óta először újra hivatalosan megjelenik Magyarországon a Lotus márka.
A Lotus Cars többségi tulajdonosa 2017 óta a kínai Geely, mely már bekebelezte a Volvót is. Most újra hivatalosan megjelenik Magyarországon a Lotus márka, a Gablini cégcsoport valósítja meg az új márkaarculatnak megfelelő élményközpontot, ahol márkaszerviz is működik majd.
A zuglói szalonba először az idén az Elise, Exige és Evora búcsúzó Final Edition modelljei érkeznek be, de a Lotus magyar nyelvű weboldalán jelenleg három típus, az Elise, az Exige és az Evija található meg. Várhatóan az új Emira és a 2022-től érkező elektrifizált modellek is fókuszba kerülnek majd.
Ismerjük meg a Lotus 2000 lóerős hiperautóját, az Evijá-t, ezt a tisztán elektromos hajtásláncú sportkocsit.
A 2019-ben bemutatott és hamarosan gyártásba küldendő Evija mozgatásáról négy különálló elektromos motor gondoskodik, melyek összesen 2000 lóerőre képesek. A 100 km/h-ra való gyorsulás 3 másodperc alatt megy végbe, és a 300-at is 10 másodpercen belül teljesíti az Evija. A végsebessége 320 km/h fölött lesz.
A jármű pehelysúlyú, mindössze 1680 kilogramm tömegű. A közúti forgalomra szánt 130 Evija lítium-ionos akkumulátorai körülbelül 346 km-t bírnak ki egy töltéssel és a gyártó ígéretei szerint egy 350 kW-os töltővel 12 perc alatt vissza lehet tölteni 80%-ra, illetve olyan ígéretek is vannak, mely szerint 800kW-os töltővel 10 percen belül lesz 100%-ban feltölthető. Érdekesség, hogy egyelőre még Amerikában sem nagyon találni olyan kutat, ahol ilyen rendelkezésre áll.
A 4,45 méter hosszú, 2 méter széles és alig 1,12 méter magas Lotus Evijából a tervek szerint 130 példány készül majd, az ára pedig nagyjából 700 millió forint lesz.