• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Már hónapok óta tart a felújítás az M1–M0 csomópontban és 2025. június 10-től új forgalmi rend lépett életbe. Aki az érintett szakaszon közlekedik, szinte biztosan találkozott már torlódásokkal, elterelésekkel – de vajon miért ilyen hosszú és összetett ez a munkálat? És mikorra készül el?

Miért vált szükségessé a felújítás?

Az M1-es autópálya és az M0-s autóút találkozása az egyik legforgalmasabb csomópont az országban, ahol naponta tízezrek haladnak át – köztük Budapest, a Balaton, Bécs vagy a Dél-Alföld irányába tartók is. A szakasz már az elmúlt években is kapott új burkolati rétegeket, de ezek nem bizonyultak tartósnak.

A 2025 tavaszán indult munkák során végzett fúrásos mintavételek kimutatták, hogy a közel 30 éves útalap szerkezeti hibás, sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem megfelelő. A burkolat tehát nemcsak felszíni felújításra, hanem teljes szerkezeti cserére szorult.

Mi történik pontosan?

Az MKIF Zrt. által végzett munkák során:

  • Másfél méteres mélységig bontják vissza az érintett 1000 méteres szakaszt.
  • A három sávot – belső, külső és leállósáv – egyaránt érinti a felújítás, összesen 14 600 m²-en.
  • A korábbi 14–15 cm helyett 28 cm vastag aszfalt kerül az útra, 7 rétegben.
  • Új vízelvezető rendszer, szalagkorlát, jelzőoszlopok is beépültek.

Ez nem látványos „ráncfelvarrás”, hanem mélyreható szerkezeti munka – ezért is tart hónapokig.

Miért csak egy sávon haladhat a forgalom?

Sokan kérdezik, miért nem lehet két sávon haladni, hiszen úgy kevesebb lenne a dugó. A válasz egyszerű: a munkavégzéshez másfél sávnyi terület szükséges, így csak egy sáv marad a forgalomnak. Ha két sávot akarnának nyitva tartani, a kivitelezés műszakilag nem lenne elvégezhető.

Az MKIF a munkákat két ütemben végzi, így a forgalom mindig az ellenkező oldalon halad, miközben a munkaterületet betonelemek védik a biztonság érdekében.

Miért most zajlik mindez?

A felújítás időzítése nem véletlen: idén indul az M1-es autópálya szélesítése 2×3 sávra, ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a csomópont már most megerősített, időtálló állapotban legyen. A cél, hogy a későbbi bővítés idején ne okozzon újabb torlódásokat ez a szakasz.

Forgalomváltozások 2025. június 10-től

Az új szakasz elkészültével az M1–M0 csomópontban új forgalmi rend lépett életbe:

  • Az M1 főváros felé vezető oldaláról az M0 keleti szektorára (M5 irányába) csak a külső, már felújított sávon lehet közlekedni.
  • Biatorbágynál nem lehet felhajtani az M1-re Budapest irányába.
  • Alternatív felhajtási lehetőség a Sasfészek-tó pihenőhelynél, illetve az 1-es főúton át, a körforgalmon keresztül.
  • A Tópark felé a kihajtás változatlanul elérhető.

A korlátozások várhatóan 2025. július 21-ig lesznek érvényben, de az időjárás vagy egyéb műszaki körülmények módosíthatják a határidőt.

Sofőrszemmel: mit élnek meg az autósok?

A térség autósai, főként a budakesziek, biatorbágyiak és környékbeliek naponta szembesülnek a megnövekedett átmenőforgalommal. Az elkerülőutak zsúfoltak, és az önkényesen előzgető, majd besorolni próbáló autósok gyakran teljesen blokkolják az M1 belső sávját – tovább súlyosbítva a torlódásokat.

A forgalomfigyelő kamerák szerint ez nem ritka eset, hanem rendszeres jelenség. A megoldás egyelőre csak annyi lehet, hogy türelemmel, szabályosan közlekedünk.

Felmerül a kérdés: mennyibe kerül mindez?

A felújítás költsége nem jelent pluszterhet az államnak. Az MKIF koncessziós cégként a rendelkezésre állási díjából finanszírozza a munkálatokat, amelyet a magyar állammal kötött szerződés alapján fizetnek. A cél, hogy 2025 augusztusáig a teljes átvett hálózat (1237 km) azon részei is azonos műszaki szintre kerüljenek, amelyek évtizedek óta elmaradtak a korszerűsítésben.

Hol lehet naprakész információt találni?

Aki ezen a szakaszon közlekedik, készüljön fel a lassabb haladásra, induljon el korábban, és ne próbálja „kijátszani” a forgalmat. Az MKIF Zrt. azt javasolja, hogy az érintettek kövessék figyelemmel az alábbi felületeket:

  • Útinform
  • MKIF hivatalos weboldala
  • MKIF Facebook-oldala

 

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.