A Hyundai-Kia konszern prémium kategóriás luxusautók gyártásával foglalkozó márkája, a Genesis megújítja a G90-es csúcsmodelljét. Az újdonság alapmodellje 5,28 méter hosszú és 3,18 méteres tengelytávolságú, míg a nyújtott változat 5,47 méteres hosszal és 3,37 méteres tengelytávval bír. Vagyis a hosszabb tengelytávú változat méretei nagyjából megegyeznek a Mercedes S-osztály Maybach csúcsmodelljének méreteivel.
A formavilág követi a koreai prémiummárka dizájnirányát, de tovább finomították valamennyi stíluselemét.
A tökéletes látvány érdekében arra törekedtek, hogy minél kevesebb vonal legyen az autó elején, ezért a motorháztető oldalt mélyre lenyúlik. A fényszórók már csak két csík LED-ből állnak és hátul a lökhárító egészén végigfutnak, elől pedig a fényszórók dupla sávja a kerékdobok mögötti dekorelemben folytatódik. A tompított fényt 200 apró fényforrás állítja elő. Hatalmas lett az ötszögletű hűtőrács, az ajtók kipattintós kilincsekkel nyílnak – összességében a G90 elegáns és dinamikus megjelenésű. A vásárlók 12 karosszériaszín közül választhatnak, a szokásos fehér, fekete és szürke színek mellett többféle kék árnyalat, zöld, arany színben is rendelhető, sőt, kétszínű fényezést is kérhetnek majd a leendő tulajdonosok.
A külcsín után lássuk a belső teret, mely garantáltan senkinek sem okoz csalódást!
A G90 műszerfala nem kizárólag hatalmas a képernyőkre épít, hiszen ötvözték a modern vívmányokat és az analóg élményt: az érintőképernyők mellett kapcsolókat is találunk. A két 12,3 colos képernyő közül az egyik a műszeregység, a másik a multimédiás rendszer, és a különálló klímakonzolra is került egy kisebb érintőképernyő.
Külön nyitható az első és a hátsó napfénytető, 23 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszer lett beépítve és meg kell említenünk a fedélzeti parfümöt, no meg a személyre szabható hangulatvilágítást is. Félig önvezető rendszer, kamrával is együttműködő holttérfigyelő, háromkamrás légrugók, melyek rossz útminőséget érzékelve 2,5 centivel megemelik az autó hasmagasságát. Vagyis a G90 mindent tud, amit egy luxusautónak tudnia kell, beleértve az összes fontos vezetéstámogató és biztonsági asszisztenst is.
A bőrrel gazdagon borított utastér hátsó részében a lehető legnagyobb kényelemben lehet utazni, az első ülések hátsó részén motoros mozgatású 10,2 colos kijelzők, a középső pultban pedig egy 8 colos érintőképernyő kapott helyet. A nyújtott karosszéria hátsó üléseit gombnyomásra ággyá lehet alakítani. A masszírozó funkció az ülések támlájában 10, lapjában 2 légpárna segítségével valósul meg, és a minden szempontból figyelmes autó a ki- és beszállás megkönnyítésére az ajtó felőli légpárnákat leengedi az elektronika megálláskor. Az utastér antibakteriális felületkezelést kap, a fedett tárolókban pedig UV-fényes fertőtlenítés van.
A Genesis G90 forgalmazás jövőre kezdődik meg, az árát egyelőre nem tudni, de vélhetően olcsóbb lesz, mint a Mercedes-Maybach S-osztály.