A Porsche után nem volt kérdés, hogy a Lamborghini-nek is ki kell hoznia egy terepre szánt modellt – így született a Huracán Sterrato, amely egyben a márka utolsó tisztán benzinmotoros modellje is. Annyiszor harangozták be információkat csöpögtetve róla, hogy igazából már nem rejtett sok titkot, de azért érdemes közelebbről is szemügyre venni…
A Lamborghini életében teljesen új fejezetet nyit a Huracán Sterrato. Van ugyan terepre tervezett autójuk, az Urusból már több, mint 20 000 darab talált gazdára. Off-road sportautót viszont most először építettek, a Huracán Evo-t tették kiegészítővel tettek terep kompatibilissé.
A sportautó alapforma megmaradt, de a hasmagassága 44 mm-rel nőtt az Evóhoz képest, a nyomtáv elöl 30 mm-rel, hátul 34 mm-rel nőtt. A karosszériát alumínium alsó burkolattal védik a felcsapódó kövektől.
Az éjszakai rallysokra is gondoltak az olaszok, két LED fényforrás került előre, az embléma mellé. A motorháztetőre is került légbeömlő, mégpedig azért, hogy poros körülmények között a motor tisztább levegőhöz jusson.
Az erőforrás változatlan, az 5,2 literes szívó V10-es 610 lóerővel és 565 Nm nyomatékkal bír, a váltó hétfokozatú duplakuplungos, az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás alapáron jár. 50 kilóval többet nyom, mint az EVO, emiatt kicsit lassabb, de még így is megy aszfalton a 3,4 másodperc alatti 0-100 km/órás gyorsulás. A végsebességet viszont jelentősen visszafogták, a gumik miatt 260 km/h-ra korlátozták a tempót.
Az LVDI néven ismert üzemmód választó egy új, laza talajra optimalizált Rally vezetői móddal gazdagodott.
Az utastérben egyedi zöld Alcantara kárpitozást használtak, újdonság, hogy terepműszerek is megjeleníthetőek a kerék-elfordulással és az érintőképernyős fedélzeti rendszer Amazon Alexa integrációjával akár hangutasítással is vezérelhetőek a különböző funkciók.
A Lamborghini Huracán Sterrato-ból mindössze az 1499 darab készül majd, a gyártás 2023 februárjában indul.