• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Általában először a közútra tervezett modellek készülnek el, azokat követik a versenyre szánt kiadások. A Lamborghini ezt a sorrendet most megfordította, a Huracan Super Trofeo Evo versenyautó változatából készítette el a Lamborghini Huracan Super Trofeo Omologato-t, vagyis röviden Huracan STO-t.

 

Az 5,2 literes V10 motor 470 kW/640 LE teljesítményt és 565 newtonméteres nyomatékot juttat a főtengelyen keresztül a hajtótengelyekhez; ez 35 newtonméterrel kevesebb, mint a Huracan Evo-ban. Ennek az oka az, hogy az STO négykerék-meghajtás helyett csak hátsókerék-meghajtással bír.

Az erőátvitelt a megszokott hétfokozatú kettős kuplungos sebességváltó biztosítja, amelynek váltási ideje lerövidült.  Az STO végsebessége 310 km/h, a 100 km/órás sprint ideális körülmények között három másodperc.

 

 

Bár a kontúrjai emlékeztetnek a Huracan Super Trofeo EVO-ra, ugyanakkor a Huracan STO egy teljesen átdolgozott formát kapott, amely optimalizálja a jármű aerodinamikáját. A karosszéria 75%-ban karbonszálas anyagokból készült, és a súlycsökkentést segítik a könnyített felnik és üvegek is.

Az első motorháztető, a sárvédők és az első lökhárító egyetlen karosszériaelem: ez a „cofango” nevet kapta, az olasz „Cofano” (motorháztető) és „Parafango” (sárvédő) szavak összetételeként. A cofango maximalizálja az elülső aerodinamikai teljesítményt, valamint súlycsökkenést eredményez.

 

 

Az eredeti Performante is egy könnyített modell, de az STO 1339 kg-s tömegével nála is vékonyabb 43 kg-val. A tervezés során a leszorító erőt növelése mellett  arra is figyeltek, hogy még több levegőt hasznosítsanak hűtési célra, valamint kapott egy állítható hátsó szárnyat is.

Az STO-nak háromféle vezetési üzemmódja van: „STO”, „Trofeo” és „Pioggia”. Ez utóbbi esős időre lett fejlesztve, az STO mód közutakra, a Trofeo módot pedig száraz időjárási körülményekhez, zárt versenypályákon való körökhöz tervezték.

 

 

A beltér is látványos: kárpitanyagként  az Alcantarát (poliészter mikroszálakból álló, csiszolt bőrhöz hasonló anyag magas kopásállósággal) és a Carbonskint használtak. A szőnyegek helyén alumínium, vagy felár ellenében karbon padlószőnyeg található.

 

 

Várhatóan jövő tavasszal készülnek el az az első modellek, amelyeknek európai ára 249 412 euró, vagyis körülbelül 90 millió forint.

 

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.