• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Ha azt hallod: Lamborghini, biztosan sportautók jutnak az eszedbe… De nem volt ez mindig így! Az RM Sotheby’s aukciója 1956-ba repített bennünket, ennek kapcsán mesélünk egy kicsit a Lamborghini márka mára már kevésbé ismert oldaláról!

Az Automobili Lamborghini alapítója, Ferruccio Lamborghini gyerekkorától rajongott a gépekért, már kölyökként is a régi traktorok bütykölése volt a kedvenc foglalatossága. Ez egyenes út volt a gépészmérnöki karhoz, ahol szinte mindent megtanult az autókról. A második világháborúban Ferruccio az olasz légierő szállítási osztályán szolgált, majd, amikor az olasz hadifogoly lett, a britek a katonaság autóipari osztályára küldték.  Ezek után a viszontagságos évek után bizton mondhatjuk, hogy Ferruccio Lamborghini első kézből szerzett ismereteket és tapasztalatokat mindenféle járműről, alaposan kiművelve magát az autószerelés terén. A megtanultakat felhasználva traktorokat építő céget alapított – így született meg 1948-ban a Lamborghini Trattori. Egy régi istállóban kialakított kis műhelye eleinte traktorok javításával foglalkozott, de rövidesen elkezdett traktorokat építeni, kezdetben megmaradt második világháborús katonai járművek darabjait, alkatrészeit felhasználva.

@ Lamborghini Trattori

Az első Lamborghini traktor, a Carioca 1948-ban készült el. Mivel Ferruccio gazdálkodó családba született, ezért pontosan ismerte a mezőgazdasági igényeket és ez lett sikere egyik kulcsa: a Lamborghini traktorok megbízhatóságuknak, innovációjuknak és alacsony költségüknek köszönhetően hamar népszerűvé váltak.

Ferruccio traktorbiznisze gyorsan fejlődött, 1949-ben új gyárat épített és megalapította a Lamborghini Trattori SpA-t. Ez persze még nagyon messze állt egy mai autógyár teljesítményétől: kis csapatával napi egy traktort tudtak megépíteni. 1958-ra azonban a Lamborghini Trattori SpA már évi 1500 traktort épített, az 1960-as évekre pedig a Lamborghini Trattori az európai mezőgazdasági piac kiemelkedő szereplőjévé nőtte ki magát és egész Európába szállította járműveit.

…de hogy lett ebből sportkocsi?

Jogos a kérdés, valóban. Mivel Ferruccio nagy autórajongó volt és az anyagi helyzete is megengedte, több Ferrari is parkolt a garázsában. Csakhogy rendkívül elégedetlen volt az autóiba szerelt váltókkal és kuplungokkal, hiányolta a dinamikát a kocsikból. Így aztán felkereste Enzo Ferrarit (a „Comandantét” vagyis parancsnokot, ahogy akkoriban emlegették), a Ferrari alapítóját és részletesen kifejtette neki az autók hibáit, no meg a fejlesztési tanácsait. A sértődékeny Ferrari erre elküldte melegebb éghajlatra és azt mondta, hogy a sofőrben van a hiba, és ha annyira ért hozzá, építsen magának sportautót.

Így született meg 1962-ben az Automobili Lamborghini, és 1964-ben megjelent az első kísérleti modell, a legendás 350 GTV, amelynek 12 hengeres motorteljesítménye a Ferrari erejét jócskán meghaladta. Az igazi nagy durranás azonban az volt, amikor az 1966-ban bemutatott 385 lóerős Miura átlépte a 300 km/h-s sebességhatárt, és ezzel megteremtette a szupersportkocsi kategóriát. Akkoriban Signor Ferrari már valószínűleg bánta, hogy nem volt kedvesebb Ferruccio Lamborghinivel…

Ferruccio Lamborghini az egyik traktorján, mellette egy Lamborghini Countach (balra) és egy Lamborghini Miura (jobbra)
@Lamborghini Trattori

Még mindig gyárt traktorokat a Lamborghini?

Igen, a Lamborghini még 75 éves fennállása után is gyárt traktorokat! Bár a traktorgyártó cég és az autóipari részleg már nem ugyanazon cég tulajdonában van, de a márka megtartotta a nevét és logóját.

2023-04-07
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Prémium berendezések szerelése

    Jó hír a TESLA tulajdonosoknak!
    Már Magyarországon is elérhető az AMPTech
    prémium eszközök beszerelése!

    – Automata csomagtartó nyitó
    – Ajtó behúzó
    – Mozgásérzékelő modul
    – Automata kilincs
    – Elektromos csomagtér nyitó

    A kifejezetten a TESLA számára kifejlesztett AMPTech tuningkomponenseket
    a legszigorúbb szabványok szerint fejlesztették és tesztelték.
    4 év vagy 80 000 km garancia!

    ×

    Ne jelentsen gondot elektromos autói
    otthoni töltésének elszámolása!

    Skyguard E-Car manager

    Rendelje meg a Skyguard E-Car Managert, mellyel leegyszerűsíti
    és megoldja az elektromos autók otthoni töltésének elszámolását!

    ×

    Üzemeltesse egyszerűbben
    és költséghatékonyabban gépjármű flottáját!

    Skyguard Digitális Flotta-menedzsment

    Smart Rent szolgáltatásunkkal kulcsos autói kezelését 100%-ban digitalizálhatja.
    Kollégái okostelefonjuk segítségével foglalhatják, nyithatják/zárhatják a gépjárműveket.