• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Ha azt hallod: Lamborghini, biztosan sportautók jutnak az eszedbe… De nem volt ez mindig így! Az RM Sotheby’s aukciója 1956-ba repített bennünket, ennek kapcsán mesélünk egy kicsit a Lamborghini márka mára már kevésbé ismert oldaláról!

Az Automobili Lamborghini alapítója, Ferruccio Lamborghini gyerekkorától rajongott a gépekért, már kölyökként is a régi traktorok bütykölése volt a kedvenc foglalatossága. Ez egyenes út volt a gépészmérnöki karhoz, ahol szinte mindent megtanult az autókról. A második világháborúban Ferruccio az olasz légierő szállítási osztályán szolgált, majd, amikor az olasz hadifogoly lett, a britek a katonaság autóipari osztályára küldték.  Ezek után a viszontagságos évek után bizton mondhatjuk, hogy Ferruccio Lamborghini első kézből szerzett ismereteket és tapasztalatokat mindenféle járműről, alaposan kiművelve magát az autószerelés terén. A megtanultakat felhasználva traktorokat építő céget alapított – így született meg 1948-ban a Lamborghini Trattori. Egy régi istállóban kialakított kis műhelye eleinte traktorok javításával foglalkozott, de rövidesen elkezdett traktorokat építeni, kezdetben megmaradt második világháborús katonai járművek darabjait, alkatrészeit felhasználva.

@ Lamborghini Trattori

Az első Lamborghini traktor, a Carioca 1948-ban készült el. Mivel Ferruccio gazdálkodó családba született, ezért pontosan ismerte a mezőgazdasági igényeket és ez lett sikere egyik kulcsa: a Lamborghini traktorok megbízhatóságuknak, innovációjuknak és alacsony költségüknek köszönhetően hamar népszerűvé váltak.

Ferruccio traktorbiznisze gyorsan fejlődött, 1949-ben új gyárat épített és megalapította a Lamborghini Trattori SpA-t. Ez persze még nagyon messze állt egy mai autógyár teljesítményétől: kis csapatával napi egy traktort tudtak megépíteni. 1958-ra azonban a Lamborghini Trattori SpA már évi 1500 traktort épített, az 1960-as évekre pedig a Lamborghini Trattori az európai mezőgazdasági piac kiemelkedő szereplőjévé nőtte ki magát és egész Európába szállította járműveit.

…de hogy lett ebből sportkocsi?

Jogos a kérdés, valóban. Mivel Ferruccio nagy autórajongó volt és az anyagi helyzete is megengedte, több Ferrari is parkolt a garázsában. Csakhogy rendkívül elégedetlen volt az autóiba szerelt váltókkal és kuplungokkal, hiányolta a dinamikát a kocsikból. Így aztán felkereste Enzo Ferrarit (a „Comandantét” vagyis parancsnokot, ahogy akkoriban emlegették), a Ferrari alapítóját és részletesen kifejtette neki az autók hibáit, no meg a fejlesztési tanácsait. A sértődékeny Ferrari erre elküldte melegebb éghajlatra és azt mondta, hogy a sofőrben van a hiba, és ha annyira ért hozzá, építsen magának sportautót.

Így született meg 1962-ben az Automobili Lamborghini, és 1964-ben megjelent az első kísérleti modell, a legendás 350 GTV, amelynek 12 hengeres motorteljesítménye a Ferrari erejét jócskán meghaladta. Az igazi nagy durranás azonban az volt, amikor az 1966-ban bemutatott 385 lóerős Miura átlépte a 300 km/h-s sebességhatárt, és ezzel megteremtette a szupersportkocsi kategóriát. Akkoriban Signor Ferrari már valószínűleg bánta, hogy nem volt kedvesebb Ferruccio Lamborghinivel…

Ferruccio Lamborghini az egyik traktorján, mellette egy Lamborghini Countach (balra) és egy Lamborghini Miura (jobbra)
@Lamborghini Trattori

Még mindig gyárt traktorokat a Lamborghini?

Igen, a Lamborghini még 75 éves fennállása után is gyárt traktorokat! Bár a traktorgyártó cég és az autóipari részleg már nem ugyanazon cég tulajdonában van, de a márka megtartotta a nevét és logóját.

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.