A VW konszern Scout néven új márka bevezetését tervezi, amelyen egy új elektromos járműcsaládot fog gyártani.
A hatvanas évek off-road márkájaként ismerhetjük az International Scout nevet, ugyanis az International Harvester mezőgazdasági gépgyártó cég nagy sikerrel kínált ezen a néven terepjárókat és pick-upokat. A Volkswagen két éve egy felvásárlás részeként megvásárolta a Scout márkát, amelyet most visszahoznak elektromos márkaként. A Volkswagen eddig főként a személyautókra koncentrált az elektromos meghajtás kapcsán, a Scout márkanév égisze alatt off-road haszongépjárművek és szabadidőautók készülnek majd.
A Volkswagen-konszern saját néven tett eddigi próbálkozásai nem vezettek jelentős piaci sikerekhez az Egyesült Államokban, ezért a Scout márka nem titkolt szándéka az, hogy a Volkswagen is részt kapjon az USA hatalmasnak ígérkező elektromos terepjáró- és pickup- piacából. A cél a Volkswagen-csoport piaci részesedésének a jelenlegi 10 százalékról 20 százalékra emelése.
Az új márka a tervek szerint a különböző Hummer EV-k, Cybertruckok és F-150 Lightningok alatt lesz pozícionálva, vagyis a Scout várhatóan kompaktabb és az amerikai piac számára megfizethetőbb járműveket fog gyártani.
A Volkswagen Csoport sajtóközleményéből kiderül, hogy az első prototípusokat jövőre mutatják majd be, a gyártást pedig a tervek szerint 2026-ban kezdik meg az USA-ban. A járművek egy új, kifejezetten elektromos terepjárókhoz tervezett műszaki platformkoncepcióra épülnek majd. Egyelőre nem tudni, hogy ezek a járművek kizárólag az amerikai piac számára készülnek, vagy elérhetőek lesznek Európában is.