• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

A Byton M-Byte https://www.byton.com/m-byte elektromos jármű –  a kínai Future Mobility Corp. első megvalósult terméke –tervezését nem kapkodták el, 2 éve már annak, hogy bemutatták az első prototípust. A tömeggyártás még nem indult be, de ha hinni lehet az előrejelzéseknek, az idei premier lezajlik Kínában (felhúztak a gyártásra egy 800 000 négyzetméteres gyárat) és a legoptimistább becslések szerint legkorábban 2021-ben lép színre az amerikai és az európai piacon is az M-Byte.

Na de lássuk a medvét, akarom mondani az autót, bár nevezhetnénk akár guruló okos eszköznek is.

Az ötajtós szabadidő-autó tisztán elektromos hajtású, és néhány részletében emlékeztet a BMW i3-asra. Ennek akár az is lehet az oka, hogy a cégvezető a BMW i márkájának korábbi vezetője, aki nyilván vitt magával erősítésnek néhány munkatársat Németországból.

Forrás: Byton

A kasztni elég méretes, a hossza 4850, a szélessége 1940, a magassága pedig 1650 milliméter. Kétféle akkumulátorcsomaggal dobják majd piacra, 72 kWh-s teleppel csak a hátsókerekest lehet majd megvenni, kb. 360 km-es hatótávval. A nagyobb, 95 kWh-s változat nagyjából  440, vagy 460 km-t fog tudni töltés nélkül megtenni , attól függően, hogy kap-e előre motort és hajtást. A várható bevezető ára 45 000 dollár lesz, vagyis nagyjából 13 millió forintba kerül majd.

Forrás: Byton

Az autó igazán érdekes részletei az utastérben találhatók. Mindenhonnan tabletek és kijelzők kínálják magukat: van egy 7 colos tablet a kormánykerékbe építve, ezen módosíthatjuk az autó alapvető beállításait, illetve ide(is)  tehetjük a navigációt. Mindkét hátsó utasnak jut egy szép nagy, 12 hüvelykes képátlójú tablet, elöl pedig egy 48 colos ultraszéles, a teljes műszerfalat kiváltó kijelzőt vetít széles vásznon. Ha ezt kevésnek találnád, ne keseredj el, van még! Mégpedig egy 8 colos a könyöklő előtt, a nem létező sebességváltókar helyén.

Forrás: Byton

Forrás: Byton

Mire jó ez a rengeteg digitális felület? Ha egy M-Byte boldog tulajdonosa leszel, megnézheted rajtuk telefonod és az okosórád kívánt adataid nagyban,  a CBS partnerségének hála filmeket és sorozatokat tudsz majd rajta nézni. Az AccuWeatherrel kötött együttműködésüknek köszönhetően időjárás infókról értesülhetsz,  illetve videókonferenciázhatsz is. Mondjuk, azt nem javasoljuk, hogy vezetés közben tárgyalópartnered arcát vizslasd a forgalom helyett, de biztosan ez is jó valamire. Elvileg ez utóbbi funkció majd az önvezető móddal együtt érkezik, de hogy mikor, arról nem bocsátkoznánk jóslatokba. 2 éve 2020-ra 4. szintű önvezetést (ez a részegen is hazavisz szint) ígértek, ehhez képest sehol sem tartanak: még a dugóasszisztenst és az autópályás vezetősegédletet is csak a kocsi piacra dobása utánra ígérik, szoftverfrissítéssel.

Így hát, az előzetes várakozások dacára úgy véljük, a Teslánál egyelőre nem figyelik körmüket rágva, aggódó tekintettel a Byton minden lépését.

2020-01-13
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok