Sokak véleménye szerint a 33 Stradale az Alfa Romeo valaha készült egyik leggyönyörűbb autója. Franco Scaglione tervezte az 1967-ben bemutatott lenyűgöző formájú sportkocsit, amiből gyártás 1969-es befejezéséig mindössze 18 példány készült. A több mint fél évszázados álomautók máig túlélő példányai igazi autótörténeti csemegék és valódi ritkaságok: ha nagy ritkán kalapács alá kerül egy-egy példány, az ára egymillió dollár körül van.
Így hát sok autógyűjtő hiába ábrándozik Alfa Romeo 33 Stradalé-ról, nagyon kicsi az esély rá, hogy valaha hozzájuthasson. És itt jön a képbe a Manifattura Automobili Torino – az olasz műhely, amely kisszériás egyedi szupersportautók gyártására szakosodott. Mivel a M.A.T Paolo Garella, a zseniális motorsportmérnök cége, így elég jó referenciákkal rendelkeznek, hiszen Garella megcsinálta a Glickenhaus SCG003-at, a New Stratost a Ferrari 430 Scuderia rövidített alapjaira, vagy legutóbb a tisztán elektromos hajtású Aspark Owl-t.
A Torinó külvárosában alkotó M.A.T. most saját projektbe fogott: kigondoltak egy új termékcsaládot, melyet “Jewelry”-nek, vagyis ékszernek kereszteltek. Az ékszer-szériában legendás, egyedi klasszikusokat fognak gyártani, olyanokat, amelyek elérhetetlen ritkaságnak számítanak.
A Jewelry kollekció első autója az Alfa Romeo 33 Stradale újragondolt verziója, amely Franco Scaglione eredeti rajzai alapján, tradicionális karosszériaépítési technikával készült alumíniumból, a M.A.T. egyedi tervezésű alvázára.
Míg az eredeti 33 Stradale versenymotorja egy 90 fokos hengerszögű, kétliteres, duplagyertyás, mechanikus befecskendezős V8-as volt, addig az első M.A.T. 33 Stradalé-t az Alfa Romeo Montrealból származó 2,6 literes V8-assal szerelik.
A további járművek készítése során természetesen figyelembe veszik majd a megrendelők igényeit. A torinói műhely alapos és precíz munkát végez és nem kapkod, így évente csupán két autó építését vállalják.