A Volvónál is egyre nagyobb teret kapnak az elektromos autók. Most megérkezett a svéd gyártó legkisebb SUV-ja, az elektromos EX30, amely duplamotoros kivitelben rekordgyorsan katapultál.
A Volvo európai piacon eladott modelljei közül már minden harmadik modell tisztán elektromos. Most pedig itt a legkisebb modell, az EX30, amely első ránézésre nem tűnik kisebbnek az XC40-nél, pedig 20 centivel rövidebb, és 10-el alacsonyabb és 5 centivel a tengelytávja is kisebb.
A hátsókerék-hajtású alapmodell 272 lóerős teljesítménye, illetve 343 Nm nyomatéka 5,7 másodperces 0-100-as sprintet enged, a nettó 49 kWh kapacitású akkumulátor teljesítménye pedig ideális esetben csak 344 kilométerre elég.
64 kWh kapacitású akkus verzió hatótávolsága 480 kilométer, ez a modell 1,4 tonnát vontathat is. A csúcsot pedig a 428 lóerős és 543 Nm-es produkcióra képes összkerekes változat jelenti, mely akár 3,6 másodperc alatt képes elérni a 0-100-as sprintet, vagyis ez a valaha készült legfürgébb Volvo.
A végsebesség minden esetben 180 km/h-ra van korlátozva, és 150 kW-os DC gyorstöltő esetén akár 26 perc alatt megoldható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés. AC-fronton 11-22 kW-os a maximális töltési teljesítmény.
A műszerfal a skandináv minimalizmus jegyében készült. A kormánykerék mögött egyáltalán nincs műszeregység, a fontosabb adatokat a műszerfal közepén lévő, 12,3 colos érintőképernyőről lehet leolvasni. Érdemes még megemlíteni az 1040 W-os Harman Kardon hi-fi -t és a LED-es hangulatvilágítást.