Az Alfa Romeo, a Stellantis csoport olasz zászlóshajója, új mérföldkőhöz érkezett a fenntartható mobilitás terén. A Milano bevezetésével az Alfa Romeo számos területen új fejezetet nyit: ez az első modell a márka kínálatában, amely kizárólag elektromos meghajtással érkezik, de a választékot kiegészíti egy mild hibrid benzinmotoros változat és egy sportverzió is.
Az Alfa Romeo a Milánóval új szegmensbe lép be a piacon, a most legnépszerűbbnek számító kisebb kompakt SUV-k kategóriájába – és ettől a lépéstől jelentős értékesítési növekedést remélnek. Míg Tonale – ami a kompakt méretű szabadidőjárművek közé sorolható -a Giulietta egykori vásárlóinak kínál új alternatívát kínálja, addig az egy méretkategóriával kisebb a Milano, a Mito utódjaként pozícionálja magát.
A Milano a Jeep Avenger, a Peugeot 2008 és a Fiat 600 által is használt CMP2 platformon nyugszik. Sportos és egyedi megjelenésével tűnik ki a tömegből. Az autó karakteres hűtőrácsa, C-alakú fényszórói és három részre osztott hátsó lámpái azonnal felismerhetővé teszik az Alfa Romeo legújabb tagját.
A 4,17 méter hosszúságú, 1,78 méter szélességű és 1,5 méter magasságú Milano utastere két 10,25 colos kijelzővel büszkélkedik, melyek közül az egyik a digitális műszerfalat, míg a másik a központi infotainment rendszert szolgálja. A 400 literes csomagtérrel rendelkező Milano ígéretes választás lehet azok számára, akik praktikus, de stílusos autót keresnek.
A Milano Ellettrica Veloce változat, a zöld rendszámmal rendelkező csúcsmodell, 240 lóerős elektromotorral és különleges sportfutóművel kerül piacra, amely alacsonyabbra ültetett és 20 colos abroncsokkal van felszerelve, így garantálva a kiváló teljesítményt és vezethetőséget. Az 54 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt autó mintegy 410 kilométeres hatótávot kínál, és a 100 kW-os gyorstöltővel fél óra alatt 80 százalékra tölthető fel.
A Milano Ibrida, a lágyhibrid technológiát felvonultató változat, egy 1,2 literes háromhengeres turbó benzinmotor és egy 21 kilowattos elektromotor kombinációját kínálja, összkerékhajtással kiegészítve. A hibrid változat 136 lóerős teljesítményt nyújt, ideális választás azok számára, akik a hagyományos hajtás és az elektromos meghajtás előnyeit szeretnék egyesíteni.
Bár a hivatalos árak még váratnak magukra, a pletykák szerint a lágyhibrid Milano 34 000 eurós (kb. 13,3 millió forint), míg az elektromos változat 40 000 eurós (kb. 15,6 millió forint) kezdőárban kerülhet piacra.