A brit sportautómárka és az Airbus helikopter-divíziója közösen valóra váltják valóra azok álmát, akik a levegőben sem kívánnak lemondani az Aston Martin jelentette luxusról és színvonalról – írja az Asia Times.
A három éve kötött megállapodásuk lényege az, hogy az Aston Martin bekapcsolódik az Airbus helikoptereinek külső és belső dizájnmunkálataiba, annak érdekében, hogy az Airbus luxus és elegancia terén is megfeleljen a vásárlói igényeknek.
Az Airbus szerint igen sokan vannak, akik magánhelikoptereiktől a luxusautók színvonalát várják el,vagyis eleganciát, stílust, megbízhatóságot. A két gyártó közös gyermeke a keresztségben az „ACH130 Aston Martin Edition”nevet kapta és nem a középosztály számára készült. A legtehetősebbeket célozza meg, azokat, akiknek már valószínűleg van saját helikopterük.
A Flight Global véleménye szerint (és nyilván igazuk van) nem véletlen, hogy a fejlesztést a napokban egy franciaországi síparadicsomban mutatták be, a különösen jómódúak téli pihenésének helyszínén, ahová sokan érkeznek saját helikopterükkel.
Az ACH130-at az autógyártó zászlóshajója, a DB11 inspirálta. Négyféle külső és belső dizájnt dolgoztak ki számára (a feketébe omló zöld némi ezüsttel, a Xenon Grey, az Arizona, és az ultramarin fekete), vagyis a választható színek a márka sportautóit idézik. A belső teret pedig olyan nemes anyagokkal borították, mint a DB11-ben. Az ülések bőrkárpitja természetesen az Aston Martin logójával büszkélkedhet.
Az egyes modellek rotorburkolata egyedi sorozatszámot kap, melyek tartalmazzák az Aston Martin Lagonda kezdőbetűit.
Mivel a helikopternek meg kell felelnie egy nagy halom szigorú légiközlekedés-biztonsági előírásnak, ezért az utastér sok eleme – például az üléskeretek, az üléshab, a biztonsági hevederek és a repülési kezelőszervek – megegyeznek a szokásos ACH130-cal. A pilótafülke többi részét azonban teljesen astonmartinosították a Valkyrie utasfülkéjéhez hasonlóra.
A helikopter hat utas szállítására képes magával vinni egy négyórás útra, 850 lóerős erőforrással szerelték, a végsebessége pedig meghaladja a 200 km/órát.
S hogy mennyibe fog kerülni a repülő luxus?
A 2,8 millió eurós (kb. 930 millió forintos) ár ellenére, a gyártók biztosak abban, hogy hamarosan megkezdhetik a szállításokat azoknak a vásárlóiknak, akik „nagyon szeretnek repülni.” Az Aston Martin dizájn főnöke, Marek Reichmann szerint ez az összeg nem kiugró ebben a szegmensben, hiszen a standard ACH130 vásárlói rétege azonos a Valkyriéval vagy a limitált kiadású Zagato modellekével. A célcsoport a társadalom azon szegmense, amely megengedheti magának az efféle fényűzést. A gyártói becslések szerint évente öt példányt tudnak majd értékesíteni az ACH130 Aston Martin Editionből.