• +36 20 933 3446

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

A Ferrari hivatalosan is megerősítette, hogy közeledik a márka első, teljesen elektromos modellje – egy 1000 lóerő fölötti, négyüléses sportautó, amely a Ferrari Elettrica munkanéven fut. A legendás olasz gyártó ezzel új korszakba lép, miközben igyekszik megőrizni mindazt, ami a Ferrari-élményt eddig meghatározta.

A modellt csak 2026 első felében mutatják be teljes valójában, de a Ferrari már most felfedett néhány technikai részletet a hajtásláncról és a felépítésről.

Négy motor, több mint 1000 lóerő

Az Elettrica négy elektromos motorral dolgozik – kettő elöl, kettő hátul –, amelyek együtt több mint 1000 lóerőt adnak le. A hátsó tengelyre jut a nagyobb teljesítmény: ott 831 lóerő dolgozik, míg az első motorpár 282 lóerőt termel. A rendszer a Forma–1-ből származó technológiát használ, és teljes mértékben házon belül fejlesztették.
A 0–100 km/h-s gyorsulás várhatóan 2,5 másodperc, a végsebesség pedig 310 km/h körül alakul.

Nagy akkumulátor, nagy hatótáv

A Ferrari 122 kWh-ás akkumulátort tervezett az autóba, amely több mint 530 kilométeres hatótávot biztosít, és 800 voltos rendszerének köszönhetően akár 350 kW-os gyorstöltést is tud fogadni. Az akkucsomag energia-sűrűsége – 195 Wh/kg – jelenleg világrekord a sorozatgyártású elektromos autók között.

A cellák többségét a padlóba építették, így az autó súlypontja 8 centiméterrel alacsonyabb, mint a Ferrari Purosangue-é. Az akkumulátor moduláris felépítésű, vagyis a jövőben frissíthető vagy cserélhető – a gyártó célja, hogy az Elettrica hosszú távon is értékálló maradjon.

Új váz, új hang

A karosszéria 75 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül, ami autónként 6,7 tonna CO₂-kibocsátást takarít meg a gyártás során.
Mivel az elektromos hajtás teljesen csendes, a Ferrari külön figyelmet fordított a hangélményre is: az autó a motorok rezgéseit egy beépített szenzor segítségével erősíti fel és juttatja az utastérbe – nem mesterséges hangot, hanem a valós mechanikai rezgéseket.

„Kézi váltás” elektromos módra

A Ferrari mérnökei még egy trükköt bevetettek, hogy az elektromos vezetés ne váljon steril élménnyé: az Elettrica öt lépcsőben szabályozható teljesítménymenetet kínál, amelyet a kormány mögötti váltófülekkel lehet vezérelni. A gyorsítás során minden „váltásnál” érezhető egy finom erősödés, fékezéskor pedig vissza lehet lépegetni a fokozatok között, ami a motorfék hatását imitálja.

Vezetési módok és futómű

Az autó három fő üzemmóddal érkezik – Range, Tour és Performance –, amelyek befolyásolják az összkerékhajtás működését és a teljesítmény leadását.
A felfüggesztés a Ferrari 48 voltos aktív rendszerének továbbfejlesztett változata, amely minden egyes kereket külön szabályoz, és a hátsó kerekek is kormányozhatók. A gyár szerint bár a jármű tömege 2,3 tonna, a vezetési élmény 450 kilogrammal könnyebb autónak érződik.

Egy korszak vége – és kezdete

A Ferrari korábban hibrid modellekkel (LaFerrari, SF90, 296 GTB) kísérletezett, de az Elettrica az első, amely teljesen szakít a belső égésű motorral.
A márka szerint ez nem zöld imázsépítésről, hanem a teljesítmény új dimenziójáról szól.

Hogy a hagyományos Ferrari-rajongók mennyire fogadják el az elektromos jövőt, az még kérdés – de technikai oldalról a Ferrari Elettrica minden esélyt megkapott, hogy a márka történetének egyik legizgalmasabb fejezetét nyissa meg.

  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Közlemény

    Az Auto Securit Zrt. cégjegyzékszáma: (Cg.01-10-044381; székhelye: 1039 Budapest, Szentendrei út 407. szám) az általa nyújtott, GPS és GPRS technológián alapuló szolgáltatásai tekintetében alkalmazott Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) az I. fejezet 12.1. pontjában foglaltakra figyelemmel az alábbi közleményt teszi közzé.

    Az Auto Securit Zrt. Általános Szolgáltatási Feltételeinek (ÁSZF) III. fejezet 3.1.2. pontja 2023. december hó 01. napi hatállyal módosításra került

    Budapest, 2023. december hó 01.

    Auto Securit Zrt.