Már hivatalos: elmarad az idei Genfi Autószalon! Lássuk, mire számítottunk és melyek azok az autók, amelyek bemutatása a koronavírus miatt halasztást nyer!
Minden évben Genfben debütálnak azok az autók, melyekkel hamarosan az utakon találkozhatunk. Az idei évben sajnos a fertőzésveszély miatt elmarad az autós seregszemle, pedig a 2020-as év különösen fontos az elektromos autók számára, főleg Európai gyáraknál, akiknek meg kell küzdeniük az egyre szigorodó emissziós normákkal.
Új-generációs Fiat 500e
Európában hatalmas az igény a városi kisautókra és a Fiat500 a cuki designjával méltán népszerű járgány. Az új 500e egy teljesen új platformot kapott, amit kimondottan az elektromos modellek számára készítettek. Genfben derült volna fény a végleges műszaki adatokra, de azt már tudjuk, 200 km-es hatótávra lesz képes.
Aiways U5
Az első kínai elektromos autó az európai piacon. Genfben a gyártásra kész változat mutatkozott volna be, és úgy tervezték, hogy már áprilisban forgalomba is kerül. Furcsának találhatjuk, de az autó csak lízingelve lesz elérhető, a havi lízingdíj 400 euró lesz, így nagyjából 9,2 millió lesz az autó ára. Nem kicsi kocsi, kb. az Audi Q5 méreteivel rendelkezik.
Renault Twingo ZE
A Renault Zoe az egyik legnépszerűbb elektromos kisautó Európában. Genfben mutatkozott volna be a Renault a kisebb, rövidebb (145 km körüli) hatótávval rendelkező autója, a Twingo ZE (Zero Emissions).
Skoda ENYAQ
A tavalyi Genfi Autószalonon már láthattuk Volkswagen MEB platformjára épült elektromos SUV koncepció formájában, Vision iV néven. Most debütált volna kész formában is. Az autó 302 lóerős lesz, 83 kWh-s akkumulátorral szerelik fel és a WLTP hatótávja majdnem 500 km.
Környezetbarát érdekesség
Az ülések kárpitozására 89%-ban újrahasznosított, PET palackokból készített textileket használnak az új A3 sorozatban. A textil-kárpitozású ülésrendszeren átlagosan kb. 45 másfél literes palacknyi újrahasznosított műanyag-szövetet tudnak felhasználni, bár a teherviselő alsó vászonréteget nem tudják az ülőfelületeken ilyen anyagból gyártani. Maga az új A3-as szintén Genfben tervezte a bemutatkozást.
Elmarad a 90. Genfi Autószalon
A koronavírus terjedésének meggátolása érdekében Svájcban ma betiltottak minden olyan rendezvényt, melynek létszáma 1000 főnél magasabb. Így a vírus áldozatául esik a jövő héti Genfi Autószalon is. Ugyan nem ez a legnagyobb autókiállítás, de minden évben sok-sok gyártó itt mutatja be újdonságait. Tavaly 600 ezer látogatója volt a rendezvénynek. A Genfi Autószalon a nagyközönség előtt nyitott időszakát a sajtónapok előzik meg, és itt hirdetik ki minden évben az Év Autója díj nyertesét is.
Egyébként az internet térnyerésének köszönhetően az autószalonok népszerűsége csökken, mert a nagy gyártók a valódi újdonságaikat már egyesével mutatják be a neten keresztül. Ennek köszönhető az, hogy idén nem lesz ott a legfontosabb európai autószalonon a Jaguar, a Lamborghini, a Land Rover, a Maserati, a Mini, a Subaru, a Tesla, a Volvo, a Citroën, az Opel, a Peugeot vagy éppen a Ford.