• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Nemcsak megjelenésében izgalmas a Mercedes Vision AVTR, hanem működésében is, hiszen nincsenek kezelőszervei: közvetlenül agyhullámokkal irányítható.

James Cameron Avatar c. filmje ihlette a jövő Mercedes-ét, melyet kiállítottak a 2021-es Müncheni Autószalonon. A látványos prototípus nem most debütált, hanem tavaly év elején a CES szórakoztató elektronikai szakkiállításon, azonban akkor a Covid járvány elvitte róla a fókuszt.

Először is tisztázzuk:

1. A gyártó nem ígéri, hogy már a közeljövőben pusztán a gondolatainkkal irányíthatjuk autónkat. Pedig praktikus lenne áthidalni a test és a kezelőszervek közvetítő szerepét, ezzel kényelmesebbé és biztonságosabbá téve a közlekedést, hiszen így a jármű késlekedés nélkül reagálna gondolatainkra.

2. A BCI (Brain-Computer Interfaces) lényege az, hogy lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül az agyi jelek révén vezéreljenek különböző eszközöket, alkalmazásokat. Bár az orvosi rehabilitációs területeken már sikerrel kísérleteznek a  BCI technológiával, mégis az, hogy komplex utasításokat adjunk egy számítógépnek agyhullámainkon keresztül csak a távoli jövőben valósulhat meg.

A Mercedes Vision AVTR felvetései azonban így is izgalmasak, hiszen a Mercedes a járművezető és az autó közötti szorosabb kapcsolat megteremtése érdekében ezt a technológiát alkalmazta a koncepciómodellnél.

Az autó a tervek szerint teljesen önvezető lesz, a technikával való kommunikációt pedig vetített kezelőfelületekkel oldották meg. A tanulmány futurisztikus megjelenésű, de ebből nagy tanulságokat ne vonjunk le, hiszen mondhatni csupán illusztráció a kezelőfelület bemutatásához – egyelőre a koncepciómodell közlekedésre képtelen, még motorja sincs. Van viszont egy kísérleti BCI kezelőfelület, amely érintés és hangfelismerés nélkül képes egyes egyszerű funkciók vezérlésére – a BCI-eszköz kapcsolódik az autóhoz és méri az agyi tevékenységeket. A sofőrnek a fejére kell felvennie BCI fejpántot, mely egy percnyi kalibrálás után használatra kész. Az irányításhoz a sofőrnek a kiválasztott fénypontra kell koncentrálnia és a szerkezet aktiválja az adott fényponthoz rendelt funkciót. A rendszer olyan műveletek vezérlésére képes, mint például a navigációs célállomás kiválasztása vagy a rádiócsatorna állítása.

 

2021-09-17
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok

  • ×

    Tisztelt Ügyfeleink!

    Örömünkre szolgál, hogy a Skyguard által biztosított, kedvezményekkel járó üzemanyagkártyát Ügyfeleink többsége rendszeresen használja. A szolgáltatóval kötött újabb megállapodásunk eredményeként, tovább bővíthetjük a kártya által nyújtott kényelmi szolgáltatásokat, melyek az alábbiak:

    – PLUSZ 1 DB OPEN TÁRSKÁRTYA

    – 24 ÓRÁS ASSISTANCE SZOLGÁLTATÁS
    A Szolgáltatás igénybevételének 3 fő kategóriája:
    ÖNHIBA: például lemerült akkumulátor, elveszett indítókulcs
    MŰSZAKI hiba: elektromos vagy mechanikai meghibásodás
    KÖZLEKEDÉSI BALESET

    >> További részleteket kérek <<

    Amennyiben továbbra is a kényelmet és a minőséget választja,
    igényelje üzemanyagkártyánkat vagy társkártyánkat
    mobil alkalmazása segítségével: Üzemanyagkártyák menüpont,
    vagy lépjen velünk kapcsolatba.

    Auto Securit Zrt.                           VISSZAHÍVÁST KÉREK!