A Bugatti Mistral a gyártás küszöbén áll, hiszen a tesztprogramja az utolsó szakaszába lépett. Ez lesz a Bugatti utolsó autója, amelyet a híres W16-os motorral szerelnek. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó – közel tíz évvel a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse után- a kabriók piacára.
A Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse egykor nemcsak a világ egyik legdrágább autója volt az 1,99 millió eurós árával, hanem 2013-ban a világ leggyorsabb nyitott tetős autójának is bizonyult, 408,84 km/órás sebességgel. Az új Mistral, amely a Chiron 1600 lóerős motorjával van felszerelve, akár 420 km/órás sebességre is képes lehet, bár ezt még hivatalosan nem erősítették meg.
Közel két évvel ezelőtt mutatta be a Bugatti a W16 Mistralt, amelyet mindössze kilenc hónap alatt terveztek meg a virtuális valóság segítségével. Bár a tervezési folyamatban sokat segített a VR technológia, a milliárdos vásárlók meggyőzéséhez – akik hajlandók 5 millió dollárt fizetni egy tető nélküli autóért – a gyártónak minden elméleti számítást igazolnia kellett a valóságban is.
A 2022-ben kitűzött eredeti tervek szerint az első példányokat idén adják át a tulajdonosoknak. Úgy tűnik, tartani tudják a tervet, hiszen már a tesztprogram végső szakaszában járnak. A Mistral sikeresen átesett a törésteszteken, jóváhagyták az aerodinamikai csomagját és az erőátvitel is megfelelt a szigorú tesztek elvárásainak.
Jelenleg a Mistral biztonsági, károsanyag-kibocsátási, tartóssági és vezethetőségi felmérései zajlanak. A legváltozatosabb körülmények között tesztelik, beleértve a magashegyi és tengerszinti körülmények között, hidegben és forróságban, országutakon és zsúfolt városi körülmények között. A 2. számú prototípus eddig 32 ezer kilométert tett meg közúton, és még további 5 ezer kilométert fog tesztpályán.
A legizgalmasabb teszteket még hátra vannak: várnak rá a nagysebességű körök, ahol kihozzák a Mistralból a maximumot, így hamarosan kiderül, hogy megdönti-e a Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse rekordját.
A Mistral mindössze 99 példányban készül és mindegyiket már jó előre eladták, darabonként nettó 5 millió euróért. Ez az összeg jelentősen meghaladja elődje árát.