Minden idők legsikeresebb Rolls-Royce kabriója a Dawn, az angol márka történetének legpazarabb „drophead” modellje. Idén tavasszal állították le a gyártását, hogy átadja helyét az elektromos Rolls-Royce-ok korszakának.
Tavaly tavasszal jelentette be a Rolls-Royce: nem vesz fel több megrendelést a Wraith és Dawn típusokra. A kétajtós luxusmodellek csak addig maradtak gyártásban, amíg a visszaigazolt rendeléseket teljesítették, ez pedig idén tavasszal érkezett el. Most végleg leállnak a gyártósorok.
A Dawn volt a brit luxusmárka második vászontetős modellje a Phantom Drophead Coupé mellett. A 2015-ös Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, akkor andalúziai fehér színben, amelyet választható színű (Mugello Red, Cobalto Blue vagy mandarin) textiltetővel lehetett rendelni, és természetesen a csodás bőrülések varrásának árnyalata pontosan megegyezett a vászontető színével.
Giles Taylor tervező szerint a Dawn célja az volt, hogy az utasok rocksztárokhoz méltó luxuskörülmények között érezzék magukat. A cél a fiatalabb, dinamikusabb ügyfélkör megszerzése volt, ennek jegyében készült finom bőrrel és gondosan kidolgozott fabetétekkel a Rolls-Royce Dawn utastere. A négyszemélyes luxusautóhoz megvásárolható volt az Aero Cowling opció, ami kétülésessé alakítja a kabriót, az autó színösszeállításával harmonizáló, aerodinamikus kialakítású tárolóval.
Bár Dawn Frontrésze megegyezik a Ghost és a Wraith modellekkel, de a karosszériája nyolcvan százalékban új elemekből áll. A stílusa alapján a Wraith kupéra emlékeztet a Dawn, a két hatalmas oldalajtó ezen a modellen is hátrafelé nyílik. A méretes vászontető kinyitásához vagy összecsukásához 22 másodpercre van szükség, a látványos művelet pedig 50 km/órás sebességig menet közben is végezhető. A modell megrendelői szinte bármilyen színösszeállítást választhattak hozzá és az utastér is személyre szabható volt, egészen az utolsó varrásig.
A Dawn motorházfedele alatt a Wraith kupéból származó 6,6 literes V12-es motort találjuk, amely a testvérmodell 632 lóerejével és 800 Nm-ével szemben 563 lóerős teljesítmény és 780 Nm nyomaték leadására képes, a Black Badge kivitel 600 lóerős, nyomatéka 840 Nm.
A nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt kabrió 2560 kilogrammos tömege ellenére 4,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 250 km/óránál korlátozott a végsebessége.
A Rolls-Royce közleménye szerint ez volt a márka utolsó benzinmotoros kabriója.