• +36 1 209 4685

    Felügyeleti központ

  • +36 1 555 4400

    Ügyfélszolgálat

  • +36 1 920 6060

    Mobil support

  • HU | EN

    Nyelv

Furán hangzik, igaz? Ami kétségtelen, az hogy a városi közlekedésre szánja a Canyon ezt az autós-kerékpárt.

Az innovatív koncepcióban vannak reális elemek, de buktatókat is rejt – járjuk kicsit körbe ezt a témát!

 

©Canyon

 

©Canyon

 

A Canyon egy németországi kerékpárgyártó, aki arra készül, hogy megépítse ennek az autó-bicikli hibridnek a prototípusát. A Future Mobility névre keresztelt koncepciójárműnek négy kereke van, de csak egyszemélyes, maximum másfél, hiszen a kapszulának hívott utastérnek van egy kisebb csomagtartója, ahol szükség esetén akár egy gyerek is szállítható. Maga a kapszula egy kabrióhoz hasonló: teljes védelmet nyújt az eső és a menetszél ellen, gombnyomásra nyílik és jó idő esetén nyitott tetővel is lehet vele furikázni.

 

©Canyon

 

A meghajtás az (egyik) legérdekesebb pontja a járgánynak. A egyik hajtás tulajdonképpen egy elektromos rásegítéses bicikli, vagyis az utas tekeri a pedálokat és legfeljebb 25 kilométer/órával haladhat. A 95 kg tömegű kerékpárautóban egy 2 kWh kapacitású akkumulátort helyeznek el, mellyel 150 kilométer is megtehető újratöltés nélkül és lehetőség van még egy, ugyanekkor akku beépítésére is. Autó üzemmódban a 60 km/órás sebességet képes elérni a jármű.

 

©Canyon

 

Lássuk az elképzelés előnyeit:

  • Kétségtelenül újszerű.
  • Kicsi, így a dugóban is jól boldogul.
  • A tervek szerit egyaránt használható lesz biciklisávban (jól jönne a körúton) és autósávban is.
  • Szinte fekvő helyzetben lehet tekerni a pedálokat, ami igazoltan kedvezőbb a hátnak és a térdnek, mint a klasszikus bicajokkal való közlekedés.
  • Ha unod a tekerést vagy nagyobb sebességre kapcsolnál elektromos hajtásra válthatsz.

A hátránya az, ami elvileg a legnagyobb előnye is, hiszen az autósávból –kerékpársávra és vissza váltás nem kevés baleseti kockázatot rejt magában. Ahogyan a Fast Company is rámutat, biciklihez képest túl gyors, autóhoz képest túl lassú és kicsi, így a sávok közötti lavírozása kimondottan veszélyes lehet.

A Canyon az Aacheni Műszaki Egyetem hallgatóival működik együtt a fejlesztés során.

 

2020-09-18
  • FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE

    Olvasson autós híreket és érdekességeket a nagyvilágból!

    Regisztrálok