A Bentley egy vadonatúj luxuskupét mutatott be: a Mulliner Batur a korábbiaktól jelentősen eltérő külsőt kapott és a teljesítménye több mint 700 lóerő.
© Bentley
Bár a limitált szériás különlegesség W12-es motort kapott, mégis azt hivatott előrevetíteni, hogy milyennek képzeljük a gyártó közeljövőben érkező és egyre inkább az elektromobilitás irányába mutató modelljeit.
© Bentley
© Bentley
A Continental GT alapjaira ezúttal nem egy roadstert, hanem egy túrakupét építettek. Első ránézésre az egyik legnagyobb újdonság az, hogy búcsút intettek az évszázada használt köralakú első- és méretes hátsó lámpáiknak, helyettük elöl-hátul szélesre húzott keskeny lámpatestekkel bír. A Batur így is könnyedén azonosítható a jellegzetesen rácsozott hűtőmaszkjáról és az arányairól.
© Bentley
Ez a valaha készült legerősebb sorozatgyártású Bentley. A 6 literes biturbó W12-es motorja nem kevesebb, mint 740 lóerős teljesítményt, illetve 1000 Nm-es nyomatékot ad le. Ennek köszönhetően a Bentley Mulliner Batur 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 335 km/h.
A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó mellett meg kell említenünk többek között az adaptív légrugózást, a karbon fékrendszert, és az egyedi 22 colos felniket is.
Az utastéren legfőbb érdekessége, hogy a kormánykerék középállását jelző sávot és az indítógomb körüli üzemmódválasztó tárcsát 18 karátos aranyból készítették el, de a szellőzőnyílások elzárógombja is készülhet aranyból a tulajdonos kérésére.
A Batur minden példánya előre elkelt, annak ellenére, hogy a 18 példányban gyártandó Bentley Mulliner Batur indulóára 800 millió forint körül alakul. A kézzel gyártott Bentley Batur első példányait az ígéretek szerint 2023 közepén vehetik majd át a megrendelők.