A Porsche 911 restomodok iránti kereslet az elmúlt években hatalmas növekedést mutatott, és a brit Thornley Kelham műhely legújabb alkotása, az European RS, minden bizonnyal tovább fokozza ezt a trendet. Ez a modell a klasszikus 911-es Porsche modern újragondolása, amely ötvözi a múlt szépségét a mai csúcstechnológiával és teljesítménnyel. Nézzük meg közelebbről, mit kínál ez a lenyűgöző jármű!
Egyedi tervezés és kivitelezés
Az European RS a Thornley Kelham European Collection sorozatának részeként álmodták újra. Ez a sorozat az európai autótervezés aranykorát ünnepli, miközben a modern technológiai vívmányokat is integrálja. Az autó elkészítése több mint 6000 munkaórát igényelt.
Az autó karosszériája jelentős átalakításokon ment keresztül: a hossza 19 mm-rel nőtt, a magassága 51 mm-rel csökkent és a szélessége 220 mm-rel bővült. Az orr és a far teljes egészében karbonszálas anyagból készült, míg az ajtók és a motorháztető alumíniumból, így az autó súlya mindössze 1070 kg teljes üzemanyagtöltettel.
Csúcstechnológia és teljesítmény
Az European RS motorja egy léghűtéses, 993-as generációs boxermotor, amelynek lökettérfogata 3,8 liter. A motor minden alkatrésze prémium minőségű anyagokból készült, beleértve a Mahle dugattyúkat és a különleges vezérműtengelyeket. Az ECU, az üzemanyag-befecskendezés és az egyedi fojtószelepek mind hozzájárultak a motor 390 lóerős teljesítményéhez és 393 Nm nyomatékához. A hajtáslánc egy G50-es hatsebességes kézi váltón keresztül továbbítja a teljesítményt a hátsó kerekekhez.
Azok számára, akik még több erőre vágynak, két további motorváltozat is elérhető. Az első egy 4 literes motor, amely 400 lóerőt kínál, míg a második egy 3,8 literes egység, amely 10 000-es fordulatszámig képes elforogni.
Fejlett futómű és fékrendszer
Az European RS felfüggesztése teljesen átdolgozott, egyedi GT3-alapú lengőkarokkal és állítható JRZ Motorsport lengéscsillapítókkal, Eibach rugókkal. Az autó hátsó tengelyén Wavetrac önzáró differenciálmű található, a fékrendszer pedig elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergekkel rendelkezik. Opcionálisan karbon-kerámia fékrendszer is választható, amely további 17 kg-mal csökkenti az autó súlyát.
Egyedi dizájn
Az European RS külső megjelenése lenyűgöző, hiszen a klasszikus 911-es versenyautók stílusát idézi meg, modern elemekkel ötvözve. Az autó alacsonyabb, hosszabb és szélesebb, RSR-stílusú kacsafarokkal és szélesített karosszériával rendelkezik. Az orr része pedig a legújabb CFD (Computational Fluid Dynamics) technológiával készült, hogy a lehető legjobb aerodinamikai tulajdonságokat biztosítsa.
A belső térben az egyrészes Recaro kagylóülések és a Momo Prototipo Black Edition kormánykerék uralkodik. A könnyű klímaberendezés mindössze 14 kg-ot nyom, így tovább növeli az autó súlycsökkentési erőfeszítéseit. Az utastér Connolly bőr és Alcantara kárpitozással van ellátva, amely
extra hangszigeteléssel is rendelkezik, hogy a lehető legnagyobb kényelmet és luxust nyújtsa.
Limitált kiadás
A Thornley Kelham mindössze 25 példányt készít az European RS modellből, amelyek alapára 750 ezer dollár, azaz körülbelül 270 millió forint. Az autókat a vásárlók igényei szerint készítik, választhatnak a különböző motorváltozatok közül és a belső kialakítást is személyre szabják.