A Polestar meghirdetett egy versenyt, amelynek tétje az volt, hogy kiállítják a győztes dizájnját a Müncheni Autószalonon. Menet közben változott a terv: végül három győztes hirdettek és a három nyertes design kombinációjából készült a Polestar Synergy.
A Volvo önállóvá vált sportmárkájának, a Polestarnak az egyetemi hallgatók számára meghirdetett Design Contest versenyére nagyjából 600 nevezés érkezett. Ebből választották ki végül a három győztest: két párizsi diák munkája a külső design, a belső tér pedig egy kínai belsőépítész-hallgató tervei alapján készült. A nyertes pályázók a Polestar dizájncsapatával együtt fél év alatt alkották meg a Synergy végleges formáját. A most leleplezett Synergy a Polestar első igazi szupersportautója, bár ez is megmarad a koncepcióautó szinten, hiszen csak egyetlen példányban készült.
A futurisztikus szupersportautó egy méternél alig magasabb, pilótafülkéje egy vadászgépre emlékeztet.
Az alakja jelentősen eltér a Polestar többi modelljétől, hiszen egy formanyelvi ötletbörze eredményeként született, mégis visszaköszönnek a svéd-kínai márka autómárka jellegzetességei, mint például az osztott fényszórók designja és a hátsó lámpa széles fénycsíkja.
Akárcsak a Polestar többi új modellje, a Synergy is tisztán elektromos hajtású.
Bár ez a tanulmányautó sosem kerül ki az utakra, de egyes stílusjegyei a későbbi Polestar és Volvo modelleken felbukkanhatnak majd.