Várhatóan az idén év végén mutatkozik be Magyarországon is a UX 300e, a Lexus első akkumulátoros elektromos hajtású modellje, amely magában hordozza a hibrid UX génjeit, a feltűnő, futurisztikus dizájnt és kézműves ’Takumi’ részleteket.
Az UX család többi tagjával egyetemben az új UX 300e is kivétel nélkül felvonultatja a Lexus-modellekre általánosan jellemző formai megoldásokat, mint például az egyedi hűtőmaszk, a merész vonalvezetés, valamint a kupészerűen ívelő tető. Szemből nézve feltűnik a különleges nappali menetfények nyílhegy alakú kialakítása a fényszórók felett, kihangsúlyozva a Lexus modellek egyik jellegzetességét, az L vonalú világítási képet.
Exkluzív 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák
A kifejezetten az UX 300e modellhez tervezett 17 és 18 colos keréktárcsák középszürke fényezéssel készülnek. Ahogy az UX modellen, a 17 colos kerék küllőinek mindkét oldalán légterelő lapocskákat találunk: ezt a megoldást a Formula 1-es versenyautók hátsó szárnyán kialakított kiegészítő elem, a légáramlást szabályozó és a leszorító erőt fokozó ‘Gurney lap’ ihlette. Az innovatív kerékkialakítás stabil fékteljesítményt és hatékonyabb fékhűtést biztosít, valamint mérsékeli a légörvények kialakulását a jármű oldalfala mentén, ezzel gondoskodva a biztosabb vezethetőségről.
Tökéletesített aerodinamika
A lámpatestbe beépített szárnyak mintegy 16 százalékkal mérsékelik a légnyomás-változás mértékét, így kanyarvétel során, valamint oldalszélben egyaránt stabilizálják a jármű hátulját. Emellett az UX 300e alsó hűtőrácsának lamellái az akkumulátor állapotától függően automatikusan nyitnak és zárnak; ez is hozzájárul az UX 300e 0,31-es légellenállási együtthatójához. Amikor a haladás során több levegő áramlik be, mint amennyi a hűtéshez kell, a lamellák bezáródnak, optimalizálva a hűtőrácson áthaladó levegő mennyiségét. A mérnökök megnövelték az alsó padlóburkolat méretét, és az akkumulátor alsó felületét simára formálták, hogy ezzel is kisimítsák az autó alatt képződő légörvényeket.
A dizájn és az ergonómia találkozása
Ahogy az UX sorozat korábbi modelljeinél, az új UX 300e utasterében is tetten érhető a tradicionális japán építészeti koncepció. Ezzel a különleges megközelítéssel a vezető jobban érzékeli az autó külső méreteit, ezáltal könnyebben is manőverez például szűk városi környezetben. Kényelmesen kézre esik minden kezelőszerv, és az ergonomikus tenyértámasszal kiegészített, intelligens kialakítású középkonzolon az audiorendszer kapcsolói is helyet kaptak. A műszeregység digitális sebességmérője sportos hatást kelt, mellette pedig a vezető egyetlen pillantással ellenőrizheti a még megtehető távolságot, akárcsak a négyfokozatú lassítási visszajelző adatait. Az UX 300e és vezetője között nagyon fontos kapcsolódási pont a gyönyörű kidolgozású fokozatválasztó kar.
Okosan elhelyezett akkumulátor
Az új elektromos hajtású UX 300e koncepciója ideális a városi közlekedésre. Míg a 2640 mm-es tengelytáv hozzájárul a kényelmes, stabil menettulajdonságokhoz és az utastér tágasságához, addig a 4495 mm-es teljes hossz, valamint a kategóriában legjobbnak számító 10,4 m-es fordulókör a könnyű manőverezés és parkolás záloga. A kilátást javítja az alacsony gépháztető, hiszen az új (GA-C) padlólemez lehetővé teszi a teljes hajtáslánc alacsony beépítését. Mivel a kompakt méretű lítiumion akkumulátort a hátsó üléssor és a kabin padlója alá építették be, az autó hátsó térkínálata alig csorbult a többi UX modellhez képest (a fejtér csupán 16,4 mm-rel lett kisebb), a csomagtér pedig 47 literrel nőtt az UX 250h hibridhez képest, így a kalaptartóig pakolva immár 367 liternyi poggyász fér el benne.