A Luxus egyik alapköve a csend és a nyugalom. Ennek illusztrálására készült 1989-ben – amikor a Toyota bevezette a márkát – az LS 400-zal egy olyan tévéreklám, melyre a mai napig emlékszünk. A sztori lényege az, hogy a motorháztetőre épített pohárpiramis akkor is rezzenéstelenül áll, amikor az autó 230 km/órára gyorsít a fékpadon. Most Akio Toyoda, a Toyota elnöke az új LS-sel megismételte ezt a kunsztot.
Nem volt egyszerű 30 évvel ezelőtt olyan luxusautót gyártani és piacra dobni, amely eredményesen tudott ringbe szállni a nagy német trióval. Komoly munka folyt a háttérben, 60 dizájner és 1400 mérnök dolgozott 24 csoportban a projecten, melynek eredményeként a Lexus LS 400-ast megelőzően 450 prototípus és 900 motor született. A tesztelés során az előszériás autók 2,7 millió kilométert tettek meg, változatos terepen és időjárási körülmények között. A végeredmény 1987 májusára készült el, de csak két év múlva került gyártásra. Amikor az első Lexus LS 1989-ben debütált, akkorát szólt, hogy az új S-osztályt egy fél évvel eltolták, hogy tovább fejlesszék.
Tavalyi ünnepelték a Lexus harmincadik évfordulóját és ennek alkalmából Akio Toyoda-val, a vállalat 63 éves elnökével, no meg a legújabb LS 500-zal újraforgatták az ikonikussá vált reklámfilmet. Akio Toyoda (akiről eddig is tudtuk, hogy jó fej, hiszen pl. álnéven elindult a 24 órás futamon a Nürburgringen) saját kezűleg pakolja fel a pezsgőspoharakat a motorháztetőre és egy kis bolondozással is megfűszerezi az újraforgatott filmet.
Lássuk hát az elnököt, a poharakat és persze az autót: