2020-ra sok szuper autót ígérnek az autógyártók, köztük a stuttgartiak új csúcsmodelljét, mely a legfrissebb kémfotók alapján készített képek szerint ígéretesnek tűnik.
A W116-os modellt, mely elsőként viselte magán az S-osztály típusjelzést 1972-ben mutatta be a Mercedes. Azóta öt újabb generáció látott napvilágot, az aktuális kiadás 2013-ban debütált. A W222-es hatodik generáció két éve esett át ráncfelvarráson, és egyre többet hallani a vadonatúj hetedik generációs modellről.
A újratervezett luxus szedánról az elmúlt hónapokban több kémfotót is láttunk, és ezek alapján egy orosz designer, Nikita Chuiko elkészített két olyan számítógépes rajzot, melyen már álcázás nélkül látható az új S-osztály
A Kolesa.ru által nyilvánosságra hozott képeken szereplő járgánynak az előzetes információk szerint a karbon és az alumínium széles körű használata miatt jelentősen csökkenni fog a tömege, és ez a fogyasztásban és a menetteljesítményben is megmutatkozik. Az orrán szembetűnő az átszabott hűtőrács és a fényszórók, ez előbbi jóval szögletesebb és nagyobb lett a elődjéhez képest. A méret kívül és belül is növekedni fog, vagyis az új S-osztály a korábbinál nagyobb kényelmet kínál. A modernebb külső formák mellett a beltér is extra lesz (ez biztosan senkit nem ér meglepetésként), az eleganciát ötvözik majd a legidőszerűbb technológiával, vagyis szinte teljesen új belsőt kap mind az anyagok, mind a formák tekintetében. A legfeltűnőbb újítás a Tesláéhoz hasonló álló tájolású hatalmas érintőképernyős infotainment rendszer lesz. Innen lehet majd vezérelni szinte mindent, beleértve a klímát és az ülésfűtést is. Az óracsoport is digitális lesz, és az autó a hírek szerint nagyon komoly önvezető és vezetősegítő rendszert kap.
Érkezik egy 48 V-os új plugin hibrid rendszer. Állítólag egy 2,9 vagy egy 3,0 literes sorhatos hibrid benzin- vagy dízelmotort fog kapni, melynek tisztán elektromos hatótávolsága meghaladhatja a 100 km-t. A sorozat legdurvább modellje az S 63 névre hallgat majd és az AMG 4 literes, dupla turbós V8-asát kapja 48 voltos mild-hibrid rásegítéssel és kilencsebességes automata erőátvitellel. Ehhez 463 lóerő és 700 Nm nyomaték társul. Az igazán nagy dobás azonban a teljesen elektromos változat lesz. Ez várhatóan nem elektromos S-osztályként, hanem különálló EQS modellként fog debütálni, a nemrég bemutatott EQC divatterepjáró nagytestvéreként.
Az új luxusszedánról várhatóan idén hull majd le a lepel. A későbbiekre ígértek egy kétajtós kupét, egy kabriót és egy hosszított Maybach kivitelt is. Csiripelnek a verebek egy négyajtós kupéról is, ami SEC néven fog futni.