Az év autója

Egy elektromos SUV végzett az élen!

A Genfi Autószalonon 23 európai ország 60 autós újságírója szavazta meg az Év Autóját. Az idén váratlan dolog történt, amely még sosem fordult elő a díj történetében: holtverseny alakult ki a pontok terén a Jaguar I-Pace és az Alpine A110 között. Nyilván a szervezők fel voltak készülve erre a helyzetre, a versenyszabályzat szerint jártak el, így az első helyek száma döntött: 2 ponttal nyert a Jaguar. A verseny fennállásának 55 éve alatt először nyerte meg a díjat a brit luxusmárka.

 

Jaguar I-Pace

 

„Ha a Tesla lennék, most megijednék” írja a Jaguar I-Pace-ről a Totalcar és milyen igazuk van! Európa első luxus-villany-SUV-ja, szinte teljesen ugyanazt nyújtja dinamikában és hatótávolságban, mint az öregedő Tesla Model S75D, ugyanakkor picivel olcsóbb, elegánsabb és modernebb a Teslánál.

 

Jaguar I-Pace

 

A fullos felszereltségű First Edition kizárólag az első modellévben rendelhető és csak ehhez kivitelhez kérhető a Caldera Red fantázianevű piros fényezés, amely kifejezetten sportossá teszi a kocsi külsejét, mondjuk ebben a 22 colos, karbonbetétes felnik is segítenek. A légellenállás optimalizálásába komoly erőket öltek, az első légcsatorna a hűtőrács felső peremén indul és az első fedél közepén ér véget, az akadálytalan légáramlást segítik a karosszériába behúzódó kilincsek és a diffúzor is.

Hatótávolsága igen jó, egyetlen feltöltéssel 480 km-t képes megtenni. Sportautókra jellemző gyorsulásra képes, az azonnal jelentkező forgatónyomatékának és összkerékhajtásának köszönhetően. Álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

 

Jaguar I-Pace

 

Az I-PACE két darab állandó mágneses szinkron villanymotort alkalmaz, egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen került elhelyezésre, ezáltal összkerékhajtást kapunk. Az I-TYPE Forma-E versenyautóéhoz hasonló technológiát alkalmazó villanymotorok kombinált teljesítménye 400 LE, a rendszerteljesítmény 696 Nm. A padló alatt rejtőzik a 90 kWh kapacitású akkumulátor, így sok hely jut az utasoknak.

A Jaguár jellemzése szerint az I-Type a világ legintelligensebb ötszemélyes sportautója.

 

Jaguar I-Pace

 

A dupla érintőfelületes, Touch Pro Duo médiarendszer és a digitális műszerfal igencsak jól mutatnak, ráadásul a felbontásuk kiváló. A médiarendszer is komoly képességekkel rendelkezik: mesterséges intelligencia figyeli a vezető szokásait, a navigáció figyelembe veszi az útvonal domborzati jellemzőit és a vezetői stílust is, majd ennek megfelelően határozza meg a hátralévő hatótávolságot. Applikáción keresztül távolról is lekérdezheted a fontosabb adatokat, vagy beindíthatod a hűtést/fűtést, hogy kellemes klíma fogadjon induláskor.