A Mazda CX-90 a márka eddigi legnagyobb szabadidő-autója, a gyártó legújabb hathengeres motorjával és három üléssorral.
A Mazda kínálata erősen igazodik a piaci igényekhez. Elsőként a CX-50 mutatkozott be az Egyesült Államokban, majd az Európának szánt CX-60, most leplezték le a szintén Amerikának készült CX-90-et, aminek az európai párja a CX-80 lesz majd.
A Mazda CX-90 európai szemmel nézve és Mazda kínálatában is hatalmasnak számít, de az amerikai viszonyok között középméretűnek minősül.
A CX-90 nemcsak első pillantásra tűnik a CX-60 megnyújtott verziójának. Az összkép nagyon hasonló, bár néhány részletében nyilván eltér, belül pedig szinte 100%-ban megkapta a CX-60 megoldásait a most bemutatott nagytestvér. A CX-90 valóban jóval nagyobb, három sorban összesen nyolc ülés fért el benne.
Az eddigi legnagyobb Mazda egyben a legerősebb is: sorhatos motor hajtja 340 lóerővel és 502 Nm nyomatékkal. Mivel egy mild hibrid hajtásláncról van szó, a kiegészítő elektromotor a váltó és a benzinmotor közé helyezve segít az elindulásban és a gyorsításoknál. Plug-in hibrid is készül majd a CX-90-ből, a már ismert 2,5-literes benzinmotorral és egy 17,8 kWh kapacitású akkumulátorral.
Az erőátvitelről minden verzióban egy nyolcfokozatú automata váltó gondoskodik, a plug-in hibrid esetében nagyjából 62 kilométeres tisztán elektromos hatótávra lehet számítani a 17,8 kWh-s akku jóvoltából. Az új modell tiszteletére új sötétvörös fényezéssel (Artisan Red) készült a Mazda.