Ezt a kocsit tuti, hogy nő vezeti! – rengetegszer hangzik el ez a mondat. A legtöbb férfi – sőt, valljuk be nő is – vezetési malőr, figyelmetlenség láttán biztosak abban, hogy az elkövető csak nő lehet (második számú gyanúsítottként pedig az idősek szerepelnek a listán). Arról már írtunk, hogy tévhit, hogy nem szabad nőt a volán mögé engedni. Azt viszont nem lehet vitatni, hogy néhány dologgal a hölgyek nem boldogulnak olyan jól vezetés közben, mint a férfiak.
Összeszedtünk néhány tipikus hibát, esetet, amelyek a gyengébb nemre jellemzők:
Sarkalatos probléma
Általános vélekedés, hogy egy vonzó nőnek fontos tartozéka a tűsarok. Elegáns, szép és szexi, ez vitathatatlan. Ugyanakkor ezeket a csodás topánokat a kuplung és a fékpedál között látni már nem olyan felemelő érzés. Tűsarkúban vezetni fokozottan balesetveszélyes, hiszen a sarok könnyen beakadhat, amelynek komoly gondokat okozhat.
A megoldás a cserecipő lehet: érdemes az autóban tartani egy kényelmes, lapossarkú slipont, tornacipőt.
Örök ördöngösség: a parkolás
Hát, be kell ismerni, ebben van valami… mondhatni tény: a nők nem tudnak parkolni. Számtalan viccesebbnél viccesebb videó látott napvilágot, melyek valódi küzdelmeket mutatnak be ebben a műfajban. Azt is meg kell állapítanunk, hogy (bármilyen furán hangzik is), hogy a legjobb női vezető is bizonyos hangulatokban képtelen beparkolni a kiszemelt helyre.
Ha idegesek, ha telefonálnak közben, ha már fejben máshol vannak, vagy ha a második próbálkozásnál már rágörcsölnek – egyszerűen nem megy a manőver. Persze nemcsak a lelkiállapot van erre a témára hatással, a nők többsége nem érzi az autó méreteit: milyen széles, illetve milyen hosszú, így nyilván nehezebb a jó időben jó irányba tekerni a kormányt a parkolásnál. A megoldás a gyakorlás, stresszmentes helyzetben, kisforgalmú utakon kell minél nagyobb rutint szerezni a parkolási manőverek terén.
Mi van a műszaki dolgokkal?
Ezek amolyan pasis dolgok. A nők hajlamosak arra korlátozni a kocsihasználatot, hogy reggel beleülnek, délután pedig kiszállnak belőle, de arról már megfeledkeznek, hogy ellenőrizzék: mikor jár le a műszaki vizsga, nem túl lapos-e a kerék és mikor aktuális az olajcsere. A legegyszerűbb megoldás, ha mindig ugyanoda mész szervízbe és megegyezel az autószerelővel, hogy mikor kell menned legközelebb. Érdemes regisztrálnod az Ügyfélkapura, mert figyelmeztet, mielőtt lejárnak az irataid- Ha mindezt betartod, biztosan nem lesznek kínos pillanataid, ha igazoltatnak.
No de mi a helyzet a kerekekkel és a váratlan helyzetekkel? Tíz nőből kilenc és fél legfeljebb kérdőn néz, ha szóba kerül a kerékcsere – de ne aggódj, a férfiaknál is ez a helyzet, ma már korántsem általános, hogy egy férfi jól boldogul egy ilyen szituban. Nincs is rá szükség, a lényeg, hogy legyen a telefonodban néhány telefonszám, és tudd hogy melyik problémával kit kell hívni….
A sebváltóhasználat rejtelmei
Valaki egyszer elkezdte terjeszteni, hogy az autó alacsony fordulatszámon kevesebbet fogyaszt. Valamilyen forrásból erről minden hölgy értesült és a legtöbben azóta is ehhez tartják magukat, túl hamar váltanak egyik fokozatból a másikba, alacsonyan tartva a fordulatszámot. Ha magadra ismersz, eláruljuk neked az igazat: ha egy autót nem húzatsz ki rendesen minden sebességben, akkor egyrészt magasabb lesz a fogyasztása, másrészt a káros anyag kibocsátása is emelkedik, ráadásul a motornak sem tesz jót.
Végletek: a túlzott óvatosság és az elképesztő vagányság
Kétféle női sofőr van: az egyik a szigorú szabálykövető, aki mindig indexel (sokszor akkor is, ha csak eszébe jut, hogy mehetne arra is), a másik pedig teljesen feleslegesnek találja a szabályokat és inkább csak tanácsként tekint rájuk. Mindkettő hordoz magában veszélyeket, hiszen, ha olyan lassan haladsz, hogy akadályozod a forgalmat, az is vezethet balesethez.