A Lotus – mielőtt teljesen áttérne az elektromos hajtásra- még piacra dob egy utolsó, belső égésű motorral szerelt sportautót Emira néven.
A márka jelenleg kínált modelljei, az Elise, Exige és Evora után az Emira nem egy szuperkönnyű, kiélezett járgány, inkább egy kényelmesebb sportautó. Szerintünk az eddigi legharmonikusabb megjelenésű autójuk (bár ez nyilván szubjektív).
A Lotus Emira egy új generációs sportautó-platformra épül, szélesebb nyomtávja és mély tömegközéppontja stabilabbá teszi az autót. Természetesen vannak dolgok, melyeket az elődöktől örökölt, sok részletében a tisztán elektromos Evija köszön vissza, ilyenek például az első gépházfedelet oldalt megszakító légbeömlők, a hátfalon kialakított levegőkivezető nyílások.
A hossza 4,412 m, a szélessége 1,985 m, a magassága 1,225 m, a tengelytávja pedig 2,575 méter. Bár egy picit nagyobb, mint az elődje, mégsem sokkal nehezebb, üresen 1405 kg a tömege.
Meglepetésre két különböző gyártó motorjával is választható:
Az egyik erőforrás a Mercedes-AMG-től érkezik, az A45-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres, a másik pedig már megszokott a Lotus kínálatában, Toyotától átvett, 3,5 literes, kompresszoros V6-os. A motorok pontos teljesítményét még nem közölték, csak annyit tudni, hogy a motorteljesítmény 360-400 lóerő,az autó 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és a végsebessége pedig 290 km/óra.
Az utastérben az elődökhöz képest az Emira igazán jól teljesít: 12,3-colos digitális műszerközpont a sofőrnek, valamint egy 10,25 colos infotainment képernyő Android Auto és Apple CarPlay integrációval.
Az Emirát várhatóan 2022 nyarától lehet majd megvásárolni, 24 millió forint körüli áron lesz elérhető a márka európai kereskedéseiben.