11 év és 11 000 legyártott példány után búcsúzik a Aventador és ezzel lezárul egy korszak a Lamborghini történetében.
Nem véletlen, ha déjà vu érzésed van, hiszen a Lamborghini egyszer már befejezte az Aventador gyártását. Mivel azonban az egyik utolsó szállítmány, pontosabban 15 autó a tenger mélyén végezte amikor a Felicity Ace teherhajó elsüllyedt, ezért kénytelenek voltak újra nekiállni az autók legyártásának. Az utolsó széria legeslegutolsó példányát az ikonikus Miura Roadster ihlette.
Amikor az utolsó Aventador legördült a gyártósorról, a gyár összes dolgozója összegyűlt, hogy tapssal búcsúztassák: nemcsak a történelem utolsó Lamborghini Aventador-ja készült el, hanem egyben a cég utolsó, V12-es szívómotorral szerelt autója is.
Az utolsó széria valamennyi példánya személyre szabottan készült a megrendelőik igénye szerint. Az legutolsó, 11465-ös számú Aventador (teljes nevén teljes nevén Aventador LP780-4 Ultimae Roadster) pontosan olyan lett, amilyennek leendő tulajdonosa, egy névtelen svájci gyűjtő szerette volna: a Miura P400 Roadsternek állít emléket.
A Miura Roadstert, minden idők egyik legszebb sportautóját az 1968-ban a brüsszeli autószalonon leplezték le. Bár a Bertone által épített modellre rengeteg megrendelés érkezett, mégsem került soha gyártásba, egyedi példány maradt.
Az utolsó Avantador megjelenésében egyértelműen tetten érhető a Miura hatása. Az Azurro Flake elnevezésű fényezés alapszíne megegyezik a Miuráéval, de a lakkrétegbe különleges csillogást adó szemcséket kevertek. Az utastérben -ugyanúgy, mint a Miurában – fehér bőr dominál. Több helyen megjelenik a Miura emblémája is.
Az utolsó Avantadorral búcsúzunk hát a Lamborghini belső égésű V12-es motorjától is. Nem titok, hogy már készül az Avantador utódja, vadonatúj V12-es motorral, de már hibrid rendszerrel kiegészülve. 2024-től minden Lamborghini hibrid hajtást kap, az évtized második felében pedig megérkezik az első teljesen elektromos autójuk is.